פינוי לילי ביישוב בת עין

כוחות הביטחון הרסו שלושה מבני קבע ביישוב, חודשיים לאחר הרס המבנים במגרון. הפעם עבר הפינוי ללא עימותים – אך במערכת הביטחון חוששים מפני פעולות תגובה של המתיישבים

חדשות כיפה אורי פולק 31/10/11 10:24 ג בחשון התשעב

פינוי לילי ביישוב בת עין
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

חודשיים לאחר הרס מבני הקבע ביישוב מגרון, הגיעו הלילה (ב') כוחות הביטחון להריסת מבני קבע נוספים ביישוב בת עין אשר בגוש עציון.

באישון לילה הגיעו כוחות משטרה גדולים, מלווים בכוחות המנהל האזרחי של צה"ל. עם הגעתם למקום החלו בהריסת שלושה מבנים בלתי חוקיים שהוקמו באחת השכונות ביישוב. בניגוד לפינוי מגרון, הפעם לא התפתח עימות בין המתיישבים לכוחות הביטחון. מרבית המבנים היו בשלב הנחת היסודות, למעט בית אחד בו התגורר זוג צעיר, שאך נישא באחרונה. הפקחים שנכחו במקום הראו לבני הזוג צו הריסה שהוצא כבר לפני מספר חודשים על המבנים ביישוב.

במערכת הביטחון הביעו הבוקר חשש מפני פעולות נקם בעקבות הפינוי, על אף שהביעו שביעות רצון מכך שהוא "עבר בשלום". נזכיר כי בעבר בוצעו מספר פעולות "תג מחיר" בעקבות פינוי יישובים, כשלאחר פינוי מגרון נרשמה עלייה ניכרת בפעולות אלו, דוגמת הצתת המסגד בכפר טובא זנגריה.

פעיל הימין ברוך מרזל הגיב הבוקר בציניות לפינוי ואמר: "סוף סוף נתניהו מגיב על הגראדים והרצח באשקלון. ההרס הלילה מוכיח שהממשלה גיבורה נגד יהודים וחלשה נגד ערבים". גם ח"כ מיכאל בן ארי גינה את המעשה וטען כי "נתניהו וברק גורמים להתפרצויות זעם של צעירים ביהודה ושומרון. תחושת האפליה והקיפוח שאכיפת החוק היא רק נגד מתנחלים, יוצרת תסכול וזעם".

ממלא מקום ראש מועצת גוש עציון, יאיר וולף, טען כי "במקום להגיב בצורה נחרצת נגד הירי המתמשך של האויבים בדרום, בוחרת ממשלת ישראל להילחם באזרחיה ולהרוס בתים בהתיישבות. לממשלה שלא מאשרת תכניות בנייה והורסת בתים ביהודה ושומרון - אין זכות קיום".