פינוי באש קודש: "בניגוד למדיניות משרד הביטחון"

כוחות הביטחון בשיתוף המנהל האזרחי, פינו היום מבנה באש קודש בו התגורר לוחם המשרת בשייטת. תושב היישוב: "הדבר הפתיע את כולנו. לא היתה שום התראה". בעקבות הפינוי, סגן שר הביטחון פתח בבדיקה

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/09/16 15:27 ב באלול התשעו

פינוי באש קודש: "בניגוד למדיניות משרד הביטחון"
נתי רום, צילום: נתי רום

בשעות הצהריים פינו כוחות צה"ל, משטרת ישאל והמנהל האזרחי, מבנה ביישוב אש קודש. במבנה התגורר חייל צה"ל המשרת בשייטת. ע"פ גורמים בישוב הדבר נעשה בניגוד למדיניות משרד הביטחון שלא לפנות מבנים המצויין בתוך קו כחול.

עו"ד נתי רום, תושב אש קודש, היה באמצע סיור עם אורחים מחו"ל כשלפתע הבחין בפינוי. "הייתי עם קבוצה של אנשים מחו"ל, עשיתי להם סיור באזור. לצערי גם הם לא הבינו איך דבר כזה יתכן". לדבריו הפינוי עצמו תמוה לחלוטין. "מדובר במבנה שנמצא בתוך קו כחול, על אדמות מדינה ועל אדמות המתאר של היישוב. מדובר במבנה מאוכלס של חייל ביחידה מובחרת". לדבריו מדובר בשערוריה של ממש מכיוון ש- "בג"צ מגן על זכויות אדם של מחבלים שלא יהרסו להם את הבתים". ובנוסף, טוען רום כי "הדבר הזה הפתיע את כולנו. לא היתה שום התראה".

(צילום: עו"ד נתי רום)

בפורום עוטף ירושלים הגיבו על הפינוי ואמרו: ״אנו נפעמים כל פעם מחדש מיעילות המינהל האזרחי בכל הקשור לפינוי מבנים יהודים היושבים על אדמות מדינה כשמנגד הם מייצרים סחבת נפשעת המונעת פינוי מאות מבנים פלסטינים בלתי חוקיים על אדמות מדינה. לא יעלה על הדעת שדין אחד ליהודים ודין אחד לפלסטינים והאיחוד האירופי. אנו דורשים משר הביטחון ליברמן וסגנו הרב בן דהן לפעול למימוש הריבונות הישראלית בשטחי c ולוודא שאותן אמות מידה המנחות את הפקידים אשר רצים להרוס מבנים יהודים יפעלו גם כלפי המבנים הפלסטינים״.

מלשכת סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, נמסר בתגובה: "פינוי המבנה נעשה שלא בידיעת סגן השר. סגן השר יבדוק את הנושא ובמידת הצורך הנהלים יחודדו ואף ישונו." מהמנהל האזרחי נמסר כי מדובר ביביל בלתי חוקי אשר הוצב ללא קבלת האישורים הנדרשים מהגורמים המוסמכים ועל כן הוחרם.