פייגלין קורא לבדוק מדוע רב הכותל פועל נגד העלייה להר הבית

ח"כ משה פייגלין פנה למשרד לשירותי דת בבקשה לברר מדוע הרב שמואל רבינוביץ עומד בראש המתנגדים לעלייה להר הבית, תוך שהוא מחתים רבנים על כרוזים ופסקי הלכה בנושא

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/12/13 11:19 ז בטבת התשעד

פייגלין קורא לבדוק מדוע רב הכותל פועל נגד העלייה להר הבית
Shmuelxq-cc-by-sa, צילום: Shmuelxq-cc-by-sa

ח“כ משה פייגלין פנה אתמול (ב‘) לשר לשירותי דת, נפתלי בנט, בבקשה לברר מדוע רב הכותל הממונה על המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, עומד בראש המתנגדים לעלייה להר הבית ופועל להחתמת רבנים על כרוזי תמיכה בפעולותיו נגד העולים להר.

פייגלין מבקש משר הדתות לבדוק את הפרסומים בתקשורת לפיהם רב הכותל מפעיל לחצים ואיומים שונים על בתי רבנים ואדמו“רים שסרבו לצרף את חתימתם למכתב התמיכה בו, ביניהם האדמו"ר רבי מענדל הגר מויז'ניץ. בין היתר מדובר גם באיום בהפעלת סמכות רב הכותל במתן אישורים והיתרי גישה ברכב פרטי לרחבת הכותל המערבי.

ארנון סגל, מהפעילים הבולטים למען העלייה להר הבית, סיפר בראיון לכיפה כי ”מה שרב הכותל עושה שקול למה שהמרגלים אמרו. המדרש אומר שלא רצו להיכנס ארצה כי שם לא היו מקבלים מספיק כבוד וירדו מגדולתם. במובן מסוים אני מרגיש שגם רב הכותל פועל מאותו המניע. מנסה לעכב את הגאולה כי הכותל יאבד את גדולתו. אני לא מקנה לו משקל כי אין לו אהדה ציבורית גדולה אבל זו מוטיבציה שקיימת“.