פייגלין מציע: רב ראשי אחד לישראל

ח"כ משה פייגלין לא מבין איך המדינה ממשיכה להנציח את הפער הבין עדתי, בבחירת רב ראשי אשכנזי וספרדי. "הגיע העת לקידום תהליך שיבת ציון לא רק מבחינה מדינית וחברתית", כתב בהצעת החוק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/04/13 11:12 ח באייר התשעג

פייגלין מציע: רב ראשי אחד לישראל
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ משה פייגלין מ“הליכוד“ החל להחתים חברי כנסת על הצעת חוק הקובעת כי בישראל יכהן רק רב ראשי אחד. משמעות החוק היא שאין יותר חלוקה לרב אשכנזי ורב ספרדי, ולתפקיד ייבחר הרב שיזכה במירב קולות הבוחרים.

”רוב חברי הכנסת שהספקתי לדבר אתם הגיבו בברכה ואפילו בהתלהבות“, כתב היום (ה‘) פייגלין בעמוד הפייסבוק שלו וציין כי הראשון שצירף את חתימתו לרשימת היוזמים היה ח"כ הרב דב ליפמן מ'יש עתיד'.

בהצעת החוק הסביר פייגלין כי ”החלוקה בין העדות השונות בישראל היא תוצאה של כאלפיים שנות גלות, בהם שמר עם ישראל על תורתו ואמונתו בצורה מפליאה. לשמירת המסורת ופרטי המנהגים כפי שנוצרו במהלך הדורות יש משקל רב בפלא זה. יחד עם זאת עתה כאשר עם ישראל חזר לארצו מטרתנו היא לפעול לאחדות העם ולהחזרת תורה לתפארתה שלא תהא כשתי תורות. אין כוונתו למחוק את מסורת העבר, אך יחד עם זאת רוצים אנו להציב יעד של אחדות לעתיד“.

לטענתו, הנצחת ההבדלים בין העדות השונות במסגרת תפקיד ממלכתי לכל אחד מבני העדות, ”מפגרת אחר המציאות המתפתחת“. לדבריו, ”גדולי התורה ילידי הארץ חניכי ישבות ארץ ישראליות, מוצאים את הדרך לפסוק לציבור גדל והולך של מי שזהותו העדתית כבר לא משמעותית מחד, ולבני העדות השונות כל אחד לפי דרכו מאידך. בתיקון החוק אנו מאפשרים לעולם הרבני להיות שותף למהפכה שעובר עם ישראל השב מהגלות, ממעמד קהילתי מפורד, אל ההיסטוריה במעמד של עם אחד. הגיע העת לקידום תהליך שיבת ציון לא רק מבחינה מדינית וחברתית אלא גם מבחינה דתית“.

פייגלין מציין בהצעת החוק כי לתפקיד ייבחר רב ראשי אחד, שיישא גם את התואר ”הראשון לציון“ ויעמוד בראש מועצת הרבנות הראשית. במקביל, על פי ההצעה, יבחר נשיא בית הדין הרבני הגדול שיעמוד בראש מערכת בתי הדין ויהיה חבר במועצת הרבנות הראשית מכוח תפקידו.