פייגלין: החלטת ההורים בת"א שלא לשלוח את ילדיהם לירושלים – מוצדקת

בעקבות החלטת עיריית תל אביב לדחות טיולים לירושלים מגיב חבר הכנסת ואומר כי אין מקום להילחם באמצעות אזרחים. הרב חיים נבון: "צעד מקומם שמשתקף בו מבט מרוחק של אאוטסיידרים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/14 10:28 ב בחשון התשעה

פייגלין: החלטת ההורים בת"א שלא לשלוח את ילדיהם לירושלים – מוצדקת
פלאש90, צילום: פלאש90

האם החלטת עיריית תל אביב שלא לשלוח תלמידים לסיורים בירושלים בשל המצב הביטחוני הייתה נכונה? בתוך הימין מתנהל הבוקר (א') דיון בשאלה וזאת לאחר שביום שישי הודיעה עיריית תל אביב כי סיורי תלמידים לעיר הבירה יבוטלו בעקבות האירועים האלימים בירושלים, שכללו פיגוע ביום רביעי שעבר בו נהרגה התינוקת בת השלושה חודשים חיה זיסל ברון.

בסטטוס שפרסם הבוקר סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין הוא מצדיק את החלטת עיריית תל אביב ומדגיש כי "החלטת עריית תל אביב, לדחות טיולים לירושלים, אינה שונה באופן עקרוני מההחלטה שקיבלו תושבי נח"ל עוז. בצער רב אני קובע שבסיטואציה הקיימת, בשני המקרים מדובר בהחלטה נכונה".

"צריך להבין. המנדט הבריטי הסתיים. אנחנו כבר לא בימי חומה ומגדל", ממשיך פייגלין. "אז נכון היה להילחם באויב באמצעות האזרחים. אבל היום יש לנו מדינה ותפקידה המרכזי הוא לתת ביטחון. לשם כך יש למדינה צבא ומשטרה".

"ההנהגה אינה יכולה לחמוק מאחריותה לביטחון אזרחיה ולגלגל את האחריות אל האזרחים בטיעונים פטריוטיים מהעבר, שכיום - אינם אלא עלה תאנה לפשיטת הרגל הביטחונית. אם צה"ל בעזה, והמשטרה בירושלים, היו מקבלים פקודה לנצח וברור היה שזה מה שהם עושים ובמהירות ובנחישות, היה מקום לדרוש מהאזרחים לשאת בנתיים גם הם בנטל ולהפגין אומץ אזרחי", הוא ממשיך.

"אבל אם הממשלה, צה"ל והמשטרה, החליטו 'לנהל את הסיכסוך' משל היה מדובר פה בחברה בע"מ ולא במדינה ריבונית, אז ניתן בהחלט להבין את תושבי נח"ל עוז או וועד ההורים בתל אביב, שלא מעוניינים להשתתף במשחק ה"מנהלים" הזה ולסכן את ילדיהם בשביל לאפשר לממשלה לחמוק מאחריותה".

מנגד, טוען הרב חיים נבון כי החלטת עיריית תל אביב הינה מקוממת ומבטאת הסתכלות של אאוטסיידרים על העיר, או במילים אחרות מבט של 'מדינת תל אביב' על ירושלים.

"עיריית תל אביב ביטלה טיולי תלמידים בירושלים, בגלל המהומות בבירה. הצעד הזה מקומם, לא רק משום שצריך לחזק את ירושלים ואת הירושלמים ולא להחלישם. הוא מקומם גם מסיבה בסיסית יותר: משתקף בו מבט מרוחק של אאוטסיידרים, שאינם מוכנים לטרוח באבחנות הדקות שבין שכונות שונות וזמנים שונים בירושלים, ובעיניהם הכול 'שם' אחד גדול. כמו האימהות המודאגות של המטיילים בהודו, שמסרבות להקשיב להסברים כמה רחוקה דרום-הודו מנפאל. הכול 'שם'", מסביר הרב נבון.

"תל אביבים: כולנו באותה סירה. שאלו את ידידיכם מחו״ל: אם כל ירושלים היא 'שם' אחד גדול, אז גם אתם חלק מה'שם' הזה", מוסיף הרב.