פייגלין הגיש הצעת חוק שתתיר שימוש בסמים קלים לצרכים רפואיים

בהצעת החוק שהגיש ח"כ משה פייגלין, תומך מוצהר בלגליזציה של סמים קלים בישראל, תמכה גם ח"כ אורית סטרוק ממפלגת "הבית היהודי". לדברי פייגלין ההצעה "תביא מזור ומרפא לכאבם ומחלתם של רבים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/04/13 12:01 יג באייר התשעג

פייגלין הגיש הצעת חוק שתתיר שימוש בסמים קלים לצרכים רפואיים
נווהשאנן at he.wikipedia, צילום: נווהשאנן at he.wikipedia

ח“כ משה פייגלין (”הליכוד“) הגיש אתמול (ב‘) הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים במדינה, זאת כדי להתיר שימוש רפואי בקנאביס לחולים. על הצעת החוק שהגיש פייגלין חתמו לא מעט חברי כנסת, ביניהם גם אורית סטרוק, דב חנין, אלעזר שטרן, אמנון כהן, חיים כץ ותמר זנדברג.

”הצעת החוק אמורה להביא בשורה גדולה לעשרות אלפי חולים בישראל“, אמר היום פייגלין, שאמור להפגש בשעות הצהריים עם שרת הבריאות, יעל גרמן, על מנת לקדם את הצעת החוק. פייגלין הביע תקווה כי ”בקרוב נוכל להביא בשורה של ממש בתחום ולאפשר לעשרות אלפי חולים בישראל שזקוקים לקנאביס הרפואי - לצרוך אותו ולהביא מזור ומרפא לכאבם ומחלתם“.

זו לא הפעם הראשונה בה ח“כ משה פייגלין מביע תמיכה בשימוש בסמים קלים בישראל, לאחר שבעבר כבר הביע את תמיכתו בביטול המגבלות החוקיות על קנאביס רפואי וסמים קלים. ”אישית אני לא צורך סמים קלים ואני אפילו לא לוקח אקמול. הניסיון האישי שלי בנושא מתמצה בהכירי את הפגיעה הקשה בזכויות האדם בישראל באמצעות הגבלה על השימוש בקנאביס רפואי. זה מתיישב עם השקפת עולמי, שהיא בעד חירויות הפרט", הסביר פייגלין בעבר, שטען כי ”יש בארץ ציבור שלם שזקוק לקנאביס, אך המדינה מונעת זאת ממנו ומי שמרוויח מכך הוא העולם התחתון. לכך אני מתנגד בתוקף“.