פיוס בין ישיבות ההסדר לחטיבת הצנחנים

ראשי איגוד ישיבות ההסדר נפגשו עם מפקד חטיבת הצנחנים החדש, זאת כדי לגשר על האווירה העכורה בין הצדדים במהלך השנה האחרונה

חדשות כיפה אורי פולק 11/07/11 09:45 ט בתמוז התשעא

פיוס בין ישיבות ההסדר לחטיבת הצנחנים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ראשי איגוד ישיבות ההסדר הגיעו בשבוע שעבר למפגש עם מפקד חטיבת הצנחנים הנכנס, אל"מ אמיר ברעם, זאת במטרה לגשר על הפערים וחילוקי הדעות בין הגורמים השונים ביחס לשירותם הצבאי ויציאתם לפיקוד של בני ישיבות ההסדר המשרתים בצה"ל.

הפגישה בין הגורמים מגיעה על רקע מתיחות רבה שאפיינה בשנה האחרונה את היחסים בין חטיבת הצנחנים לבין ישיבות ההסדר, שראשיתה בדברים שאמר המח"ט היוצא, אל"מ אהרן חליווה, נגד יציאתם לפיקוד של בני ישיבות ההסדר. כפי שדווח בכיפה אמר אז חליווה בשיחות סגורות עם פקודיו כי הוא "שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי. כשאני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סגני מפקדי פלוגות". הוא אף הודה כי אין בכוונתו לקדם את בני הישיבות מפני ש"זה לא משתלם לי".

המגמה שהכתיב חליווה אפיינה מפקדי גדודי נוספים בחטיבת הצנחנים, כשמפקד גדוד 101 בחטיבה החליט אף הוא, באחרונה, שלא לאפשר לחייליו המשרתים במסלול ה"הסדר" לצאת למסלולי פיקוד וקצונה.

כאמור, ראשי איגוד ישיבות ההסדר הגיעו אל הפגישה עם מח"ט הצנחנים כדי לשפר את מערכת היחסים העכורה ולסכם על ההתנהלות המשותפת, זאת על רקע קריאתם של רבנים לתלמידיהם שלא להתנדב לחטיבת הצנחנים ושיש להעדיף מסלולי שירות אחרים בצה"ל. בפגישה בין הצדדים סוכם בנוסף כי ייעשה מאמץ למלא את מחלקת בני הישיבות בצנחנים בגיוס הקרוב וכי הרבנים, מצידם, יימנעו מלשכנע את התלמידים שלא להתגייס לצנחנים.