פיגוע דקירה בצומת גוש עציון: ישראלי נפצע באורח קל

פיגוע דקירה בגוש עציון. מחבלת דקרה ישראלי בצומת גוש עציון ונורתה. הישראלי נפצע באורח קל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 10:59 ט בכסלו התשעה

מחבלת הגיעה לצומת גוש עציון ודקרה ישראלי שהיה במקום. חיילי חטיבת כפיר שנמצאים במקום דרך קבע הגיבו בירי לעבר המחבלת והיא נפצעה באורח קשה מאוד. האזרח שנפגע נפצע באורח קל בכתפו. הוא מסרב להתפנות לבית החולים ומטופל במקום על ידי כוחות מד"א.

מדובר במחבלת תושבת הכפר בית פג'אר הנמצא סמוך ביותר לצומת גוש עציון, שהייתה בעבר במעצר בישראל. מצבה של המחבלת יוצב בשטח, והיא הועברה לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קשה מאוד.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון: ״ לצערנו שוב מנסים להרוג בנו. לשמחתנו האירוע מסתיים בפצוע קל בלבד ובפגיעה קשה במחבלת. אני מודה לחיילי צהל על הפעילות המהירה שהביאה לתוצאה זו. אני קורא לשר הביטחון שיעשה הכל להשבת השקט והביטחון לתושבי האזור. תושבי גוש- עציון איתנים ונחושים להמשיך בשגרה, ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהחיים בגוש-עציון ימישכו לפרוח ולשגשג".

תיעוד מהזירה:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=KfIwhPs57Fk[/embed]

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=3MPbJsxuU4Y[/embed]

בשבוע האחרון נרשמה עליה בניסיונות הדקירה של חיילים ביהודה ושומרון. הבוקר (ב') עצרו לוחמי משמר הגבול צעיר בן 18 תושב שכם, שהגיע סמוך לשעה 8:00 למחסום תפוח עם סכין על גופו. הפלסטיני נצפה על ידי לוחם מג"ב בתצפית והתריע על חשד למחבל, בעקבותיו נעשה חיפוש על גופו והסכין נמצא. בסיום תחקור נלקח הפלסטיני לחקירה בשב"כ. ביום שישי האחרון נתפסה פלסטינית עם סכין על גופה סמוך למערת המכפלה. מחקירתה עולה כי ביקשה לדקור את החיילים שהיו במקום.

ביום שישי לפנות בוקר אירע כ-20 קילומטרים מהמקום, סמוך לקרית ארבע, פיגוע ירי שהסתיים בנס בשלום. סמוך לשעה 1:00 נורה צרור יריות לעבר רכבו של מנכ"ל 'ראש יהודי' ישראל זעירא סמוך לתחנת הדלק של חברת פז בכניסה לקרית ארבע. היריות פגעו בדלת הנהג אך כאמור בדרך נס לא פגעו בזעירא שנהג ברכב. בפוסט בפייסבוק שפרסם לאחר האירוע כתב זעירא "נס גדול קרה לנו הערב! ליד תחנת דלק קרית ארבע צרור יריות נורה אלינו לרכב וברוך השם 2 חורים בדלת נהג בלבד. תודה לקב"ט למח"ט ולמשטרה שכולם הגיעו במהירות ויצאו לתפוס המחבל".

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה משמעותית בניסיונות לבצע פיגועים במתווים שונים, בהם גם ירי ביהודה ושומרון, כשחלקם הגדול לא מגיעים לתקשורת הכללית. ביום חמישי האחרון דווח גם על ירי בשומרון שהסתיים ללא פגעים או נזק.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368