פיגוע דקירה בירושלים: לוחם מג"ב נפצע קל

לוחם מג"ב נדקר הערב (ד) ברגלו בשער שכם. מצבו של הלוחם מוגדר קל והוא טופל במקום. החשוד בדקירה נעצר על ידי הלוחמים במקום

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/08/15 20:10 יא באלול התשעה

פיגוע דקירה בירושלים: לוחם מג"ב נפצע קל
סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: סוכנות הידיעות חדשות 24

פיגוע דקירה בירושלים: לוחם מג"ב נדקר הערב (יום ד') ברגלו בשער שכם. מצבו של הלוחם מוגדר קל והוא טופל במקום. החשוד בדקירה נעצר. מהפרטים הראשוניים עולה כי המפגע ניגש לעבר כוח מג"ב בשער שכם, צעק לעברם וניסה לתקוף אותם. הלוחמים השתלטו על המחבל ותוך כדי ההשתלטות הוא הצליח לדקור את אחד הלוחמים ברגלו. אותו לוחם נפצע קל וטופל בשטח. הדוקר נעצר על ידי הכוח.

זהו לא האירוע הראשון בשער שכם גם בתחילת הקיץ אירע פיגוע דקירה במקום. אז דקר מחבל פלסטיני בן 18 ופצע קשה לוחם מג"ב. הלוחם הספיק לירות לעבר החשוד בביצוע פיגוע הדקירה ולפצוע אותו קשה. בינואר השנה, גם כן באותו אזור, נדקר צעיר יהודי בגבו ממברג ונפצע באורח בינוני.

בתקופה האחרונה היו כמה אירועי דקירה של "מפגעים יחידים", בשבוע שעבר נפצע לוחם מג"ב באורח קל מדקירות של פלסטיני בצומת תפוח שבשומרון. המחבל, מוחמד עמשה, בן 25 מהכפר ראעי שמדרום-מערב לג'נין, נורה על ידי לוחם נוסף שהיה במקום ומת בהמשך מפצעיו. לדברי הכוחות שהגיעו לזירת האירוע, המחבל הגיע למחסום ואמר להם כי הוא לא חש בטוב. לאחר מכן, שלף סכין ודקר את אחד הלוחמים, שהצליח להדוף אותו. על פי שירות הביטחון הכללי, עמשה לא היה משויך לארגון טרור ולא היה מוכר לגורמי הביטחון מה שאמור לחזק את תיאוריית ה"מפגע היחיד" אך סמיכות האירועים מלמדת כי כנראה זהו משהו מורכב יותר.