פיגוע בקבוק התבערה: בת 11 בסכנת חיים

איילה שפירא, ילדה בת 11, נפצעה באורח קשה לאחר שמחבלים יידו בקבוק תבערה לעבר הרכב בו נסעה עם אביה. היא סובלת מכוויות בדרגה ג' ב-50% מגופה ונשקפת סכנה לחייה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/12/14 18:50 ג בטבת התשעה

פיגוע בקבוק התבערה: בת 11 בסכנת חיים
ביטחון מואז שומרון, צילום: ביטחון מואז שומרון

איילה שפירא, לדה בת 11, נפצעה הערב (ה') באורח קשה מפגיעת בקבוק תבערה שהושלך לעבר הרכב בו נסעה עם אביה אבנר סמוך ליישוב אל מתן שבשומרון. הבקבוק פגע ברכב והתלקח, כשהוא גורם לפציעתה של איילה באורח קשה, ושל אבנר באורח קל. למקום הוזעקו צוותי מד"א, צוותי כיבוי וכוחות משטרה וצבא רבים.

איילה סובלת מכוויות ב-50% מגופה ונשקפת סכנה לחייה. לאחר שהיא ואביה הצליחו להיחלף מהרכב הבוער הם פונו לבית החולים להמשך טיפול.

(צילום: באדיבות המשפחה)

ממיטתו בבית החולים שחזר אביה של איילה, שנפצע באורח קל את הפיגוע: "ראינו אותו מצית את בקבוק התבערה". צפו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1225201436031.mp4[/embed]

מ"מ ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אשר משמש כראש מועצה בפועל עומד בקשר שוטף עם כוחות הביטחון, וועד היישוב ומחלקת הרווחה "כוחות הביטחון וההצלה והשירותים החברתיים של מועצת שומרון נכנסו לפעולה עם קבלת הדיווח על הפיגוע הערב. צוות צח"י הופעל ועובדים סוציאליים של המועצה מלווים את הפצועים ומשפחתם", אמר דגן.

"זהו פיגוע קשה. הקלות הבלתי נסבלת בה טרוריסטים מבצעים פיגועים בכבישים ביו"ש אינה מתקבלת על הדעת. אף מדינה מתוקנת לא היתה מאפשרת מצב כזה. אנו קוראים לראש הממשלה לפעול ביד קשה יותר כלפי הפורעים ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים גם אם אלו ירגיזו כמה צבועים באיחוד האירופי. אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בשעה זו".

יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי אורי אריאל הגיב על הפיגוע ואמר, "דין בקבוק תבערה בשומרון כדין קאסם בדרום. בקבוק תבערה מטרתו אחת - להרוג יהודים. ההקפאה השקטה של החודשים האחרונים היא עידוד לטרור וזה חייב להפסק מיידית. אני קורא לראש הממשלה להגיב תגובה ציונית הולמת מיד ומכוחות הביטחון אני מצפה להגיב בחומרה ובתקיפות״

ח"כ ניסן סלומינסקי: "כשילדה קטנה נפגעת מבקבוק תבערה כדאי להזכיר את כל אלו שעיכבו את תקציבי המיגון לרכבים ולתחבורה הציבורית ביו"ש והיו עסוקים בעיקר להתלונן ולהתנגד לכל שקל שעבר לביטחון התושבים. זריקת בקבוק תבערה או אבן כמוה כניסיון לרצח וחייבים להתייחס אליה ככזו. ישנן אוכלוסיות שלמות שמתמודדות עם מציאות חיים של טרור יומיומי. לתושבי יו"ש מגיע ביטחון כמו לכל תושב במדינת ישראל".

בעוד לאחרונה הפיגועים הראוותנים הפסיקו, זאת לאחר גל פיגועים שכלל מספר פיגועי דקירה, וניסיונות לפיגועי ירי, יידוי בקבוקי התבערה והאבנים נמשכים כל הזמן, ואינם מטופלים כראוי על פי התושבים ביו"ש. לאחרונה החליטו ביישוב נווה צוף שבבנימין לאבטח בעצמם את הציר, זאת בעקבות אי הצלחה של הצבא לעצור את יידויי האבנים והבקת"בים.

בתחילת החודש אירעו מספר פיגועי דקירה באזורים שונים ביהודה ושומרון. מחבל דקר שני בני אדם בסניף רמי לוי באזור התעשייה מישור אדומים ובגוש עציון דקרה מחבלת אדם באורח קל. לפני כשבועיים ביצע מחבל פיגוע בגוש עציון, כשזרק חומצה לעבר כלי רכב בו נסעו בני משפחה, ופצע אותם באורח קל ובינוני.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן