פיגוע בבקעה: שריה (יאיא) עופר, ממקימי שלדג, הוכה למוות

פלסטינים פרצו לביתו של יאיא, תושב היישוב ברוש הבקעה שבצפון בקעת הירדן - והכו אותו למוות. אשתו הצליחה להמלט מהמקום ולהזעיק עזרה. צה"ל מנהל מצוד אחר התוקפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/13 09:59 ז בחשון התשעד

שריה (יאיא) עופר, ממקימי שלדג, תושב היישוב ברוש הבקעה שבצפון בקעת הירדן, הוכה הלילה (ו‘) למוות על ידי אלמונים, ככל הנראה מחבלים פלסטינים, שפרצו לביתו ותקפו אותו במטות ברזל ובגרזנים. יאיא הינו אל“מ במילואים בשנות ה-50 לחייו.

רעייתו של יאיא, מוניק, נפצעה באורח קל באירוע. צה“ל פתח בסריקות אחר התוקפים, אשר נמלטו מהמקום.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי בני הזוג ישבו בביתם וצפו בטלוויזיה, כשלמקום הגיעו אלמונים החמושים בברזלים, הסתערו על הבעל והכו אותו נמרצות. רעייתו נמלטה החוצה דרך דלת אחורית וברחה אל כביש מספר 90, כביש הבקעה, כשהיא חבולה ושותתת דם, בניסיון לעצור כלי רכב על מנת להזעיק עזרה.

בשעה 00:52 התקבלה במוקד מד"א מרחב גלבוע קריאה על גבר ואשה שהותקפו בביתם ביישוב קטן בצפון בקעת הירדן. עם קבלת הקריאה הוזנקו למקום כונני מד"א מיישוב סמוך, ניידת טיפול נמרץ של מד"א מנקודת ההזנקה שבבקעה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לאשה בשנות ה - 50 שנחבלה בגפיים ופינו אותה במצב קל לבי"ח העמק. יאיא, טופל על ידי כוחות רפואה של צה“ל.

ישראל סלע, חובש בכיר במד"א ומשה דהן פאראמדיק בנט"ן מד"א שהגיעו ראשונים למקום, סיפרו: ”כשהגענו למקום, ראינו בתוך רכב, אשה בשנות החמישים בהכרה מלאה, היא הייתה נסערת מאוד וחבולה בגפיים, התחלנו מייד להעניק לה טיפול רפואי והעברנו אותה לאמבולנס, לאחר טיפול במקום פיניתי אותה לבי"ח העמק“.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בתגובה לפיגוע הבוקר: ״מדובר בפיגוע רצחני ושפל נוסף שמוכיח שוב ששיחות ״שלום״ שוות רק ״קורבנות שלום״. אני דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור לאלתר את המו״מ המדיני שלא מביא כלום למעט שפיכת דם יהודי. לעצור את שחרור המחבלים ולהחזיר לשולחן הממשלה לדיון דחוף את ההחלטה על שחרורם, ולהורות לכוחות הביטחון לפעול ללא פשרות כנגד נחש הטרור שהרים ראש״.

אבי רואה, יו״ר מועצת יש“ע, אומר כי ”לצערנו שוב מוכח שמשא ומתן רק מרחיק את השקט והיציבות ומגביר את הטרור. אסור שממשלת ישראל תמשיך לעצום עיניים מול גל הפיגועים האחרונים ומול ההונאה של הרשות הפלסטינית שממשיכה בהסתה. אני קורא לשרים לעצור את שחרור המחבלים ולפעול לחיזוק ההתיישבות בבקעת הירדן בבניה ובפיתוח“.