פורום חותם ליו"ר הכנסת: מנע את ציון יום הקהילה הגאה בכנסת

בחותם פנו ליו"ר הכנסת בבקשה שלא יציין את יום הקהילה הגאה במשכן. "שלוחי הקהילה הגאה לא מבקשים זכויות, אלא לשנות סדרי עולם"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/02/16 10:59 יד באדר א'

פורום חותם ליו"ר הכנסת: מנע את ציון יום הקהילה הגאה בכנסת
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הכנסת מציינת היום את "יום הקהילה הגאה" בדיונים בוועדות ובמליאת הכנסת. בארגון חותם יצאו בעקבות כך בקריאה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין "למנוע פגיעה" כלשונם "בערכי המשפחה היהודית", ומבקשים לחזקם באמצעות מתן ביטוי רחב בכנסת לנושא המשפחה.

"שיח הזכויות" שמנהיגה הקהילה הגאה תפס מקום מרכזי בסדר היום הציבורי, ובוועדות הכנסת, כאשר ברור לכל כי יש להקדיש יום שלם בבית המחוקקים לדיון בנושאים אלו", נכתב במכתב ששלח ארגון 'חותם' לאדלשטיין.

"ביום זה אנו פונים אליך, יו"ר הכנסת, הייתכן שכנסת ישראל נותנת עדיפות לקבוצות מיעוט (גם אם קולניות) על פני טובתם וזכויותיהם של מרבית מאזרחי ישראל? הרי יום המשפחה שחל לא מזמן, בל' שבט, עבר בכנסת בקול ענות חלושה. כמעט ולא התקיימו וועדות מיוחדות, ולא עלה על סדר היום הדיון בקידום טובתה וחיזוק מעמדה של המשפחה היהודית בישראל", כתבו בחותם.

"לא רק שהמשפחה היהודית, שהיא הבסיס לקיומו של עם ישראל במשך אלפי שנים, נזנחה בבית המחוקקים ולא זוכה להעצמה הראויה לה, אלא גם ימים כאלו - הבאים לסתור את אותם הערכים של הבית היהודי באצטלה של עיסוק בזכויות הפרט - פוגעים בה פגיעה ממשית ומבקשים לעקור ערכים בסיסיים עליהם מושתתת מדינת ישראל זוכים להעצמה מיוחדת על ידי כנסת ישראל".

במכתב הוסיפו כי הארגון מעוניין לשמור על ערכי המשפחה היהודית, כפי ששמרו בעם ישראל במשך דורות ולהעלות לסד יומה של הכנסת את החשיבות בחיזוק מעמדה של המשפחה. של הורות וגידול ילדים במשפחות מסורתיות.

"אנו מבקשים ממך כיו"ר הכנסת לתת ביטוי רחב יותר ליום המשפחה בכנסת, תוך שמירה על מסורת אבותינו ועל ההלכה היהודית במרחב הציבורי, מתוך הבנה שאלו ערכים יסודיים מהם שואבת מדינת ישראל את כוחה ועוצמתה, והם שימשיכו לבנות ולקיים אותה בדורות הבאים".

בחותם מצייינים כי רק לאחרונה עלתה הצעת חוק מטעם הקהילה הגאה שבאה לאסור על טיפולי שינוי ורה-אוריינטציה ולהוציאם אל מחוץ לחוק: "הרי הצעה זו פוגעת באופן דורסני ביותר בזכותו של אדם המעוניין לקבל סיוע בהגדרת הנטייה המינית, וכי מדובר יותר על קביעת נורמות וערכים חדשים שטרם התקבלו באופן רשמי במדינת ישראל, תוך שימוש באצטלה של חקיקה שנועדה להגן כביכול על זכויות המיעוט", נכתב.

"דוגמה זו היא רק קצה הקרחון במהלך אותו מובילים שלוחי הקהילה הגאה, מהלך שלא עוסק ברצון לשיח חופשי וזכויות הפרט, אלא מבקש לשנות סדרי עולם, בניגוד לעמדתם של רוב אזרחי מדינת ישראל ונציגיהם בכנסת, ובניגוד לערכים עליהם מושתתת המדינה היהודית מיום הקמתה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן