פורום השירות הלאומי לנתניהו: פעל להגדלת תקני המתנדבים

חברי הפורום פנו לראש הממשלה בדרישה להגדלת מספר התקנים לשירות הלאומי, זאת בטענה כי השירות "מהווה כרטיס כניסה לחברה הישראלית" וכי מדובר בהשקעה אשר תשתלם למדינה בעתיד

חדשות כיפה אורי פולק 29/02/12 12:43 ו באדר התשעב

פורום השירות הלאומי לנתניהו: פעל להגדלת תקני המתנדבים
dcaseyphoto-cc-by, צילום: dcaseyphoto-cc-by

הפורום לקידום השירות הלאומי פנה היום (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה להתערבותו המיידית להגדלת התקנים לשירות אזרחי-לאומי בישראל. המכתב נשלח, בין היתר, בעקבות החלטת בג"ץ לביטול "חוק טל" ולאור ההצעות השונות להגדלת מעורבות המגזר החרדי בשירות הלאומי.

חברי הפורום המשמשים כמנכ"לי מספר ארגונים חברתיים הפועלים בישראל, הסבירו במכתבם כי "חסרים תקני שירות אזרחי-לאומי עבור צעירים מרקע מוחלש שלא התקבלו לשירות צבאי, כמו צעירים וצעירות עם מוגבלות, צעירים וצעירות המגיעים מרקע של סיכון ומצוקה, עולות חדשות הפטורות משירות צבאי, וצעירים מהחברה הערבית". לטענתם, "השירות מהווה כרטיס כניסה לחברה הישראלית, אך אוכלוסיות אלה מודרות ממנו".

כמו כן נטען במכתב כי השירות הלאומי תורם ערך כלכלי חיובי מובהק ומהותי למשק הלאומי, זאת בהתבסס על נתונים לפיהם שירות לאומי מניב למשק בין 200 ל-500 אלף שקלים בעבור השקעה של 43,000 שקלים, בממוצע, עבור כל תקן.

לטענת הפורום, "שיעורי התעסוקה בקרב אוכלוסיות מוחלשות ומיעוטים המתנדבים בשירות האזרחי קופצים משמעותית ביחס לאותו ציבור שאינו מתנדב". לאור הנתונים, מבקשים חברי הפורום מראש הממשלה "ליזום תכנית לאומית להגדלת מספר התקנים ותקצובם באופן שיאפשר ניידות חברתית-כלכלית לצעירים מרקע מוחלש".

"בראייתנו הדבר נכון לא רק מתוך דאגה לערך השוויון החברתי, שהוא אחד מיעדי מגילת העצמאות של מדינת ישראל, אלא גם מתוך הבנה שפיתוח ההון האנושי הוא אינטרס שמשתלם למדינה ולכלכלה הישראלית", טוענים חברי הפורום במכתבם.