פורום בכנסת יטפל בבעיות הנוער הדתי הנושר

יותר ויותר בני נוער דתיים, בני משפחות נורמטיביות, מוצאים עצמם מחוץ למסגרת - וברחוב. פורום שהקימו חברי הכנסת זבולון כלפה ויוני שטבון, ינסה למצוא פתרונות למצב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/07/13 12:22 ג באב התשעג

פורום בכנסת יטפל בבעיות הנוער הדתי הנושר
shutterstock, צילום: shutterstock

חברי הכנסת זבולון כלפה ויוני שטבון מ“הבית היהודי“, יקימו בכנסת פורום לטיפול בנוער דתי נושר. מדובר בתופעה הולכת ומתרחבת, של בני נוער - חלקם הגדול בני משפחות נורמטיביות - שמגיעים לרחוב ולא מוצאים עצמם בתוך המסגרות הקיימות בחברה.

הפניות על אודות מצוקתם של הנערים והנערות הגיעו ללשכותיהם של כלפה ושטבון שהחליטו לאגד את הארגונים על מנת למקסם את הפעילות לטובת בני הנוער. ביוזמת חברי הכנסת התכנס אתמול לראשונה בכנסת שצוות חשיבה מיוחד אליו הוזמנו נציגים מחמישה עשר ארגונים העוסקים בטיפול בנוער בסיכון ונוער נושר.

”בכוונתנו לקחת אחריות על המהלך לקראת עבודה משותפת“, אמר כלפה, ”עלינו לבנות כלים בתוך מערכת החינוך כדי להתמודד עם התופעה מלכתחילה ולא בדיעבד, להתמודד עם המציאות במוסדות החינוך עצמם ולא אחרי שהנוער כבר בחוץ“.

לדברי כלפה, הפתרון נעוץ גם בחיזוק הכוחות החיוביים בתוך המערכת בישיבות ובאולפנות. ”האתגר הוא גדול ומורכב וייעשה בשיתוף פעולה עם הארגונים בסיוע גורמים אקדמיים, רבנים ואנשי חינוך. אני מתכוון להקים פורום שיעסוק בנושא לעומק על מנת להביא מזור לבעיה הכאובה של הנוער היקר והאהוב שלנו, שהוא גם דור העתיד", אמר.