"פורבס": הרבנים אליהו ואלון ברשימת הרבנים המשפיעים בישראל

המגזין דירג את הרבנים המשפיעים ביותר בישראל וציין בעשירייה הראשונה גם את הרב שמואל אליהו והרב מוטי אלון. הרב המשפיע ביותר: מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/06/12 16:20 כג בסיון התשעב

"פורבס": הרבנים אליהו ואלון ברשימת הרבנים המשפיעים בישראל
צילום: אלנתן גוטווירט, צילום: צילום: אלנתן גוטווירט

המגזין "פורבס ישראל" בחר ברב שמואל אליהו וברב מוטי אלון כשני הרבנים הציונים-דתיים המשפיעים ביותר בישראל - כך על פי דירוג מיוחד שמפרסם היום (רביעי) המגזין.

על פי המגזין, הרב המשפיע ביותר בישראל הוא מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. צביקה אלוש, החתום על הספר "בן פורת יוסף" אודות הרב, אמר למגזין כי "הרב עובדיה הוא הדבק שמחבר בין כל חלקי המפלגה. בלעדיו לש"ס אין זכות קיום. ביום שחס וחלילה הוא ילך לעולמו, ש"ס עלולה להתאדות מהנוף הפוליטי".

לצדו של הרב עובדיה יוסף כמנהיג רוחני בולט ומשפיע ניתן לציין את הרב יוסף אלישיב, בכיר הרבנים בקרב העדה הליטאית, אשר מכונה גם "פוסק הדור". הרב אלישיב מאושפז במצב קשה מאוד ואינו מתפקד, ומצבו אף הורע בימים האחרונים, אבל הגותו עדיין משמשת כעמוד האש בפני המחנה הליטאי.

במקום השלישי ברשימה נמצא מי שהוגדר כ"יורשו" של הרב אלישיב, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. גם מקומם של הרבנים הפופולריים בציבור החילוני לא נפקד מן הרשימה, וה"מחזירים בתשובה" הגדולים, הרב יורם אברגיל, הרב ראובן אלבז והרב אמנון יצחק, מדורגים במקום ה-14.

בציונות הדתית, כאמור, מוביל הרב שמואל אליהו, בנו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שדורג במקום השישי. הרב אליהו מכהן כרבה הראשי של צפת והוא ממנהיגי הזרם החרדי-לאומי.

במקום השביעי, ובאופן מפתיע, החליט המגזין לדרג את הרב מוטי אלון, החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידיו, שמשפטו מתנהל בחודשים האחרונים. הרב אלון עמד בראש ישיבת "הכותל" ובראש תנועת "בראשית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן