פוצצה ישיבת הגישור בכרמיאל

פגישת הגישור שיזם ראש העיר בין תומכי ומתנגדי הקמת המרכז הדתי בעיר - נכשלה לאחר הכפשות הדדיות. ראש העיר ממשיך בנסיונות הפשרה

חדשות כיפה אורי פולק 10/07/11 11:43 ח בתמוז התשעא

פוצצה פגישת הגישור בין תומכי ומתנגדי הקמת המרכז הדתי בכרמיאל. כפי שדווח בכיפה, תושבים בכרמיאל מתנגדים בחודשים האחרונים להקמת מרכז קהילתי-דתי בעיר, בטענה כי הוא יפגע באיכות חייהם.

הקמת המרכז, אשר למעשה כבר אושרה על ידי ועדת בניין העיר, הינה יוזמה של אגודת "קרן אורה" המבקשת להקים במקום מתחם של חדרי לימוד ופנימייה ל-300 תלמידים ואברכים. המרכז עתיד להיבנות במתחם בית הספר פלמ"ח לשעבר, כשעל פי התוכנית יתווספו שתי קומות למבנה הקיים במקום וכמו כן יוכנסו שינויים באולם הספורט הסמוך.

אלא שהשבוע כשל גם ניסיון הפשרה בין התומכים למתנגדים להקמת המרכז. ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, יזם מפגש בניסיון למצוא פשרה עניין בניית המרכז הדתי, בה השתתפו בכירים בעירייה, צוות ההיגוי של שכונת המייסדים ואנשי עמותת "קרן אורה", יוזמי פרויקט הקמת המרכז - שבראשם עומד הרב אברהם צבי מרגלית.

המתנגדים להקמת המרכז טענו בפגישה כי בניית המרכז נעשתה ללא היתרים ובאופן בלתי חוקי. כ-100 דיירים, שכני המתחם, עתרו נגד העירייה בטענה כי עליהם להפסיק את הבנייה במקום. בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את העתירה והורה להפסיק את הבנייה החיצונית במקום, עד שעניין השימוש במקום יידון בחודש ספטמבר הקרוב.

במקביל, חלק מתושבי השכונה התאגדו לעצומה, עליה חתמו כ-200 תושבים הקוראים להמשך פיתוחו של המרכז הדתי במקום. התושבים ציינו כי הקמת המרכז תביא לשילובם של צעירים נוספים במקום, במקום המבנה הנטוש העומד כיום בשכונה, המהווה מקום מפגש לנרקומנים ועבריינים.

הפגישה בין הצדדים הגיעה לטונים גבוהים, האשמות הדדיות והכפשות - עד לפיצוץ הישיבה. הרב מרגלית הותקף על ידי חלק מהנוכחים, עד שעזב את הפגישה בכעס והסכים לחזור רק לאחר התנצלות. לאחר כשעה, במהלך נערכה הפגישה, הציע ראש העיר לגשר בין הצדדים בפגישה נוספת שתערך בקרוב.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה כי "הפגישה אכן היתה סוערת. ראש העיר הציע לנוכחים להיעזר במגשרים מיומנים ממרכז הגישור הפועל בכרמיאל. הרב מרגלית הביע מיד נכונות להליך הגישור. נציגי שכונת המייסדים הודיעו כי יעלו את הרעיון בפני צוות ההיגוי של השכונה. הם אמורים להשיב להצעה בימים הקרובים".