פונתה האנדרטה לזכרו של עמנואל מורנו

המנהל האזרחי קיים את פסיקת בג"ץ ופינה את מתחם ההנצחה לזכרו של הקצין הנערץ וסגן אשר עזרא. סגן שר הביטחון: "האנדרטה הועתקה 10 מטרים צפונה". ראש מועצת גוש עציון: "בהוראת בג"ץ נהרסה היום האנדרטה"

חדשות כיפה 04/05/17 16:36 ח באייר התשעז

פונתה האנדרטה לזכרו של עמנואל מורנו
יחצ, צילום: יחצ

כוחות של המנהל האזרחי פינו היום (חמישי) את האנדרטה לזכרו של סא"ל עמנואל מורנו וסגן אשר עזרא הי"ד בנתיב האבות. סגן שר הביטחון מתנחם בכך שהאנדרטה לא נהרסה אלא הועתקה למקום סמוך, אך מבחינת ראש מועצת גוש עציון מדובר בהרס לכל דבר.

לפני מספר חודשים עתרו ב'שלום עכשיו' לבגץ בדרישה לפנות את מתחם האנדרטה בטענה שהיא הוקמה על קרקע בבעלות פרטית. לבסוף השתכנעו שופטי בג"ץ לדחות את המהלך עד לפינוי שכונת נתיב האבות כולה, שאמורה להתבצע בתחילת 2018.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, הצהיר בדצמבר האחרון מעל בימת הכנסת כי מצא פתרון לבעיית אתר ההנצחה ואמר כי הוא יועתק בכמה מטרים בודדים ובכך תמנע הריסת האנדרטה. ל'כיפה' אמר היום סגן השר: "אני שמח לבשר שבתיאום עם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, האנדרטה לזכרם של הלוחמים בנתיב האבות הועתקה 10 מטרים צפונה, ובכך מנענו את הריסת האנדרטה לזכר גיבורי ישראל". בהמשך הוא התייחס לארגוני השמאל ואמר: "אני מקווה שארגוני השמאל למדו לקח למדו את הלקח ויפסיקו עם טרור הבג"צים בו הם נוקטים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, התייחס בצורה מעט שונה לפינוי ואמר: "בהוראת בג"ץ נהרסה היום האנדרטה שהוקמה ע"י חברו לנשק ולזכרו של גיבור ישראל, לוחם עטור שבחים שתמונתו עדיין אסורה לפרסום". לדבריו, "ההחלטה הכואבת הזו לא תחליש את רוחנו ובכל מקום שבג״ץ יורה על הרס וחורבן אנו נבנה ונחזק בעצמה גדולה את מפעל ההתיישבות"

בהמשך הוא הוסיף: "לבי עם תושבי נתיב העומדים בפני החלטה על הריסת ביתם. אך כמו שאמרתי, במקום בו יורה בית המשפט העליון להרוס, אנו נפעל לבנות ולהעצים את מפעל ההתיישבות בכלל ובגוש עציון בפרט".