פונה מאחז "גבעת אריה" שהוקם לזכר משפחת פוגל

לטענת ועד מתיישבי השומרון, כוחות הביטחון במקום השחיתו את בית הכנסת ופגעו במערכת האבטחה של היישוב. גרשון מסיקה: "הגבעה תבנה מחדש"

חדשות כיפה אורי פולק 01/12/11 09:17 ה בכסלו התשעב

פונה מאחז "גבעת אריה" שהוקם לזכר משפחת פוגל
באדיבות ועד מתיישבי השומרון, צילום: באדיבות ועד מתיישבי השומרון

כוחות משטרה ואנשי המנהל האזרחי הרסו לפנות בוקר (ה') את מאחז גבעת אריה ביישוב איתמר, שהוקם לאחר רצח חמשת בני משפחת פוגל השנה, במקום ממנו חדרו הרוצחים ליישוב.

כוחות הביטחון הרסו במקום 6 מבנים, מתוכם שלושה בתי קבע ובית כנסת. במקום מתגוררות שתי משפחות ו-5 רווקים. המתיישבים טוענים כי הפועלים שעבדו במקום גרמו נזק רב לבית הכנסת: ארון הקודש נשבר, הושחתו תשמישי קדושה, נהרסה לחלוטין גינת הנוי שהוקמה במקום. כמו כן, אנשי המנהל האזרחי החרימו שלושה ספרי תורה מארון הקודש בבית הכנסת.

(צילום: באדיבות ועד מתיישבי השומרון)

בוועד מתיישבי השומרון ציינו כי כוחות הביטחון הרסו את לוח הבקרה ואת מערכת החשמל של מצלמות האבטחה המיוחדות שהוצבו במקום לאחר רצח בני משפחת פוגל, מצלמות אשר נרכשו על ידי המועצה האזורית שומרון, ללא כל סיוע ממשרד הביטחון. כעת מנותק היישוב ממערכת האבטחה האלקטרונית, שתגברה את האבטחה במקום.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הגיע למקום לפנות בוקר לאחר התחלת עבודת ההריסה, חיבק את בני המשפחות במקום ואמר להם כי הוא "בטוח שהגבעה תבנה מחדש". הוא ציין כי "אין גבול לאטימות ולרשעות, יממה לאחר גזר הדין של מבצעי הטווח הנורא באיתמר, לבוא ולהרוס בברוטליות את השכונה שנבנתה לזכרו".

"לא דב חנין הוא ראש הממשלה אלא נתניהו שנבחר בקולות המחנה הלאומי, רוב העם, על הבטחה מפורשת של תנופת בניה. לא נקבל, נוכלות פוליטית כזו. כרגע היישוב ללא מערכת אבטחה מינימאלית עקב הריסת מערכת ההפעלה של המצלמה ואני מטיל את האחריות הישירה למצב הביטחון בשעות אלו על ראש הממשלה", הוסיף מסיקה.