פולארד עשוי להשתחרר עוד לפני פסח

במסגרת פעימה רביעית והמשך המשא ומתן עשוי המרגל הישראלי להשתחרר. האמריקאים דורשים שחרור מאות מחבלים ובכירים פלסטינים וכן להקפאה שקטה ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/04/14 11:15 א בניסן התשעד

פולארד עשוי להשתחרר עוד לפני פסח

סגן החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, נפגש הבוקר (ג') פעם נוספת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון להגיע להבנות אחרונות בהסכם להארכת המשא ומתן הישראלי פלסטיני.

על פי העסקה מתגבשת תשחרר ישראל מאות מחבלים וכן מספר בכירים פלסטינים, ותסכים להקפאת בנייה שקטה ביהודה ושומרון. בתמורה יסכימו הפלסטינים להארכת המשא ומתן במספר חודשים וארה"ב תשחרר את המרגל הישראלי יונתן פולארד.

אם העסקה תיסגר, צפוי פולארד להשתחרר כבר בשבועות הקרובים וייתכן כי את חג החירות יחגוג בישראל. גורמים מדיניים טוענים כי הושגה התקדמות בפגישה אמש (ב') אך הפרטים הסופיים טרם נסגרו.

הפלסטינים מצידים מדברים כעת על שחרורם של קרוב לאלף אסירים, כשישראל הסכימה לאחרונה לשחרורם של כ-400 בלבד. גורמים מדיניים טוענים כי רה"מ יוכל להסכים לתנאי אבו מאזן אם יוכל להציג הישג ממשי לשרי ממשלתו ולציבור הישראלי, כדוגמת שחרורו של יונתן פולארד.

כזכור, בשבוע שעבר אמר הרב יעקב אריאל ל'כיפה' כי יש לשחרר את פולארד בכל אמצעי אשר לא יפגע בביטחון המדינה, כך שאם שר הביטחון וראשי גופי הביטחון יקבעו כי ניתן לשחרר את המחבלים, מאשר אחד מבכירי הרבנים את שחרורו של פולארד על פי ההלכה.