"פוגשים מקרים של משפחות בנות עשר נפשות - בלי אוכל לחג"

דברי הרב יהונתן סנדרס מישיבת ההסדר בראשון שקיימה, בשיתוף הגרעין התורני, מבצע חלוקת מזון ל- 100 משפחות נצרכות ברחבי העיר. הרב סנדרס: "לצערנו הרב המיתון חי ופוגע בכולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/13 17:59 כח באלול התשעג

"פוגשים מקרים של משפחות בנות עשר נפשות - בלי אוכל לחג"
Trinity-cc-by-sa, צילום: Trinity-cc-by-sa

ישיבת ההסדר בראשון בשיתוף הגרעין התורני קיימו היום (שני) מבצע חלוקת מזון ל- 100 משפחות נזקקות ברחבי העיר. אברכי הישיבה ביחד עם תושבים נוספים, ארזו את החבילות באופן עצמאי, כאשר החבילות כולן נתרמו באופן פרטני על ידי מאות מתושבי העיר.

חבילות המזון שהגיעו באמצעות מבצע האיסוף הינן משתנות וכללו יין, דבש, עוף, עוגות דבש, חזרת, שימורי חג שונים, קמח ועוד. בנוסף, כלל המבצע תלושי מזון לחלק גדול מהמשפחות שנעו בין 150-300 שקלים למשפחה על פי המצב הכלכלי. יוזם הפרויקט הרב יהונתן סנדרס, תלמיד בישיבה וחבר הגרעין התורני שבנוסף מתמודד בימים אלה ברשימת הבית היהודי בעיר מדגיש כי הרציונל שעומד מאחורי החלוקה הישירה היא כי התרומות "לא עוברות ידיים", כדבריו, ומגיעות ישירות למשפחות.

הרב סנדרס אומר כי "כל תרומה מגיעה באמצעות 'תושבים טובים באמצע הדרך' ישירות למשפחות ללא תיווך וללא ארגוני סיוע, שחלקן צריכות להפריש בדרך כספים לצרכים שונים". עוד מציין הרב סנדרס כי: "אנחנו רואים בשטח מקרים קשים של משפחות בנות עשר נפשות ויותר שנמצאות מתחת לקו העוני ופשוט אין להן מה לאכול. יש אלפי משפחות עניות שעומדות מאחורי המספרים היבשים של קו העוני וודאי שהקיצוץ בקצבאות לא מוסיף למצב הקשה שנראה בשטח".

הרב סנדרס מסביר כי מדובר בספקטרום רחב של קבוצות באוכלוסיה. "אנחנו עדים לחתכים נרחבים באוכלוסיה, ממשפחות עולים מחבר העמים ואתיופיה ועד משפחות צבריות שורשיות. לצערנו הרב המיתון חי, בועט ופוגע בכולם. אני רוצה להודות לעשרות המשפחות התורמות שנוטלות חלק במפעל הקדוש הזה, חלקן באלפי שקלים ותרומתן מתבטאת שלא רק במימון אלא במהות וברוח".

ראש ישיבת ההסדר בראשון לציון, הרב שלמה לוי: "כתוב בספרים הקדושים שכאשר מגיעים הימים הטובים, שלושת הרגלים, ראש השנה ויום הכיפורים, רואה התורה חשיבות רבה בכך שאדם מסייע לשאר ישראל ועוזר להעביר את החגים בשמחה. הדבר מסמל את האחדות והקישור לעם ואת הדאגה ההדדית, ואחד הדברים שמסמלים את החסד של אברהם אבינו ובניו, הינו בכך שזה גם עוזר לכלל ישראל להכתב ולהיחתם לחיים טובים ולשלום".