פגישת בנט אריאל: ימשיכו המגעים לאחדות בין המפלגות

בתום פגישה שהוגדרה 'מכרעת' יצאה הודעה משותפת מהבית היהודי והאיחוד הלאומי בו נאמר כי הפגישה התנהלה באווירה טובה והשיחות ימשיכו בימים הקרובים מתוך מגמה לאחדות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 16:02 יא בכסלו התשעה

פגישת בנט אריאל: ימשיכו המגעים לאחדות בין המפלגות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל נפגשו בשעה האחרונה ודנו בבחירות הקרבות והמשך דרכם המשותפת. הפגישה, שהוגדרה על ידי גורמים בשני הצדדים כפגישה מכרעת, התנהלה באווירה טובה והשיחות ימשיכו בימים הקרובים. לדברי הצדדים, “מתוך מגמה לאחדות". אורי אורבך הודח מצוות המשא ומתן לאחר שתקף באופן פומבי את האיחוד הלאומי ויוחלף באיילת שקד.

על פי גורמים באיחוד הלאומי, ייתכן כי בהמשך היום ייפגש צוות המשא ומתן בין הצדדים לשם התקדמות המגעים. לדבריהם, “הדרישה אינה בנוגע לשריונים כי המטרה כרגע אינה להתאחד אלא לרוץ במסגרת רשימה משותפת".

למרות טענות אלו, מקורות בתוך הבית היהודי מספרים כי הדיונים נערכים בשאלה האם יקבלו אנשי האיחוד הלאומי שריונים בבחירות הקרובות. על פי טענות, ייתכן כי בסופו של דבר יקבלו האיחוד הלאומי שלושה מקומות בעשרים המקומות הראשונים, אך דברים אלו אינם מאומתים.

בתוך כך, אתמול התייחס סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן לשאלת הפריימריז, והבהיר כי הוא לא פוסל ריצה במסגרת פריימריז לבית היהודי, זאת כפי הנראה על רקע חשש מכך שלא ישוריין ברשימת תקומה לכנסת בעקבות פיצוץ האחדות. עם זאת, סגן השר בן דהן וח"כ מוטי יוגב, עוסקים בימים אלו בניסיונות גישור על מנת שלא לפוצץ את הכלים ולפגוע באחדות בין שתי המפלגות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן