פגישה סוערת בין בנט לרבנים המזוהים עם הר המור

ביום ראשון בערב נפגש יו"ר הבית היהודי עם עשרים רבנים מארגון בית הלל ומישיבות המזוהות עם הר המור בין היתר בנושא חוק הגיור. אחד הרבנים ל'כיפה': "חבל שלא נפגש עם הרבנים הראשיים במקומנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/10/14 20:27 ד בחשון התשעה

פגישה סוערת בין בנט לרבנים המזוהים עם הר המור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוק הגיור שעבר אתמול בועדת חוק חוקה ומשפט מאיים לערער את הממסד דתי בישראל ובלשכתו לשל יו"ר הבית היהודי ושר הדתות נפתלי בנט חוששים מהצונאמי שיגיע מרבני הציונות הדתית והרבנות הראשית לישראל, שמתנגדת לחוק ולהמשך ישיבתם בקואליציה בזמן העברת החוק ועל חוסר הצלחתו של בנט להסיר את החוק מסדר היום.

ל'כיפה' נודע כי שלשום (א') זימן בנט ללשכתו קרוב לעשרים רבנים ציוניים דתיים. בין הרבנים שזומנו לפגישה היו רבני בית הלל ואף רבנים המזוהים עם ישיבת הר המור. רבנים שהשתתפו בפגישה מספרים כי התרחשה התנצחות בין בנט לרבנים על רקע חוק הגיור.

לדברי אחד הרבנים שהשתתף בפגישה בנט זימן את הפגישה ללא סיבה שהוגדרה מראש. במהלך הפגישה סיפר הרב, בנט ניגש לכל הרבנים ואמר להם שהוא עוקב אחריהם ומתרשם מאוד מפעילותם. "זו הייתה שיחה ללא מטרה ולהתרשמותי היא יותר נועדה לחבר אותנו אליו לקראת כל המשברים שהוא עומד לעבור בנושאים של דת ומדינה בכדי שלא נתקוף אותו באופן אישי”, הוא מספר.

"יום למחרת הפגישה ראינו את חוק הגיור עובר ואין ספק שלרבנים היה יותר קשה לתקוף את בנט על חוסר מעורבותו בנושא ועל אי הטלת הוטו שיש לבית היהודי, כבר בתחילת הצעת החוק במטרה להרוג אותו כשהוא קטן. בנט חיבק אותנו לקראת חוק הגיור במטרה שלא נתקוף אותו. הפגישה זומנה באופן בהול וחבל שבמקום להיפגש אתנו הוא לא נפגש עם הרבנים הראשיים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן