פגז כיפת ברזל הפך לפרוכת לזכר הנרצח

פרויקט מיוחד הפך שברים של טילי כיפת הברזל לפרוכת ייחודית שנתרמה לעילוי נשמת הרוגי מבצע צוק איתן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/08/15 14:09 ה באלול התשעה

פגז כיפת ברזל הפך לפרוכת לזכר הנרצח
יח"צ, צילום: יח"צ

פרוכת ייחודית נתלתה במעמד האזכרה שנערך ביישוב שדי אברהם, לילד דניאל טרגרמן הי"ד, שנהרג לפני שנה מפגיעה ישירה של טיל בחצר ביתו. מדובר בפרוכת מהודרת ומקורית במיוחד, בה רקומים חלקים מטיל היירוט כיפת ברזל, אשר נתרמה לעילוי נשמת קדושי צוק איתן.

היוזם והיוצר של הפרוכת הוא נתן טננבאום, בעל מפעל ליודאיקה "אותיות" בקרית גת שהחליט להנציח בעבודתו את נשמת אותם חיילים ואזרחים שנפלו במלחמה. טננבאום הגה רעיון מקורי: הוא החליט לרקום פרוכת מהודרת, בה ישלב חתיכות מתכת מטיל היירוט כיפת ברזל, הטיל שהפך לסמל הגבורה וההגנה על אזרחי ישראל במהלך המבצע.

במשטרת ישראל גילו התעניינות והביעו נכונות לסייע לפרויקט הייחודי. חבלני משטרת מחוז הדרום, פירקו את החלקים שניתן היה לפרק מנפלי טילי כיפת ברזל הנמצאים במאגרי השלוחה המערבית של יחידת חבלה נגב, והעניקו אותם במתנה לטננבאום.

הפרכות נתלתה בבית כנסת חדש ביישוב שדי אברהם, על גבול עוטף עזה שהוקם לזכרו של הילד דניאל טרגרמן הי"ד. "תרומת הפרוכת המקורית היא הצעד הסמלי והקטן שאנו יכולים לעשות, כדי להנציח את זכרם של הקדושים, ולסמל ולו במעט את תחושת הכרת הטוב שלנו כלפיהם וכלפי הפצועים וכל מי שנטל חלק במערכה, בהגנה על כולנו", אמר התורם ולנו לא נותר אלא לתהות, האם חנוכיה מקסאם תהיה הדור הבא.

(צילום: יח"צ)