עתירה נגד בחירת שקד: ”היא תבריח קולות דתיים“

אחד מפעילי מפלגת ”הבית היהודי“ עתר לבית הדין של המפלגה נגד בחירתה של איילת שקד, בטענה כי תקנון המפלגה אוסר על בחירת מועמדים שאינם שומרי מסורת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/11/12 16:07 יג בכסלו התשעג

עתירה נגד בחירת שקד: ”היא תבריח קולות דתיים“
יחצ, צילום: יחצ

פעיל במפלגת ”הבית היהודי“ הגיש עתירה לבית הדין של המפלגה, בדרישה לפסול את בחירתה לכנסת של המתמודדת איילת שקד, שמוקמה במקום השלישי ברשימת המפלגה לכנסת, זאת בטענה כי עובדת היותה אדם שאיננו שומר תורה ומצוות עשויה ”להבריח מצביעים“ מהמפלגה.

(איילת שקד. צילום: יחצ)

העותר, פעיל התנועה תושב נתניה, טען כי בחירתה של שקד מנוגדת לתקנון המפלגה, הדורש כי חברי התנועה יהיו אנשים דתיים מובהקים, או לכל הפחות שומרי מסורת.

בעתירה נטען כי שקד ”מבריחה קולות של נשים דתיות והיא צפויה להביא לירידה במספר המנדטים של המפלגה“. עוד נטען כי שקד "נבחרה בשל קשריה ולא כישוריה". בכך רומז העותר לקשריה של שקד עם נפתלי בנט, שותפה הוותיק לפעילותה הציבורית, בין היתר בתפקידם המשותף בלשכתו של בנימין נתניהו, בעבר.

משה קלוגהפט, מנהל קמפיין הבחירות של המפלגה, אמר בתגובה לכיפה כי "משהו חדש מתחיל בבית היהודי, המפלגה נפתחה לכלל עם ישראל והעתירה המוזרה הזאת מסבירה למה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן