עתירה: לעצור השימוש במילים "מסע ישראלי" בקמפיין בנט

פרסום ראשון: בנט ממשיך להסתבך. מדריכי "מסע ישראלי" דורשים מיו"ר הוועדה לאסור על בנט להשתמש במותג הטיולים שלהם כחלק מקמפיין הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/02/15 10:12 כג בשבט התשעה

עתירה: לעצור השימוש במילים "מסע ישראלי" בקמפיין בנט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במערכת הבחירות המוניציפליות השתמשו בבית היהודי במילים משיר של שלמה ארצי במסגרת קמפיין הבחירות שלהם וספגו איום בתביעה משפטית, ודבר דומה התרחש גם במערכת הבחירות הכלליות לכנסת, אך מתברר שבבית היהודי לא לומדים.

בימים האחרונים יצא בנט בקמפיין חדש, במסגרתו הוא מסתובב בישראל עם אוטובוס. כותרת הקמפיין הינו "מסע ישראלי עם נפתלי בנט", דבר אשר עורר את זעמם של מדריכי ומדריכות התכנית החינוכית "מסע ישראלי" העוסקים בהכרת ישראל בקרב בני נוער וחיילים בעשור האחרון.

במכתב נזעם אותו שלחו היום בבוקר כ-50 מדריכים בעבר ובהווה ליו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן הם קוראים לו לעצור את השימוש של בנט במילים 'מסע ישראלי' אותו הם מגדירים כמותג אשר כעת יקבל מיתוג פוליטי.

"אנו, מדריכי ומדריכות התכנית החינוכית "מסע ישראלי", בהווה ובעבר, מתכבדים לפנות אל כבודו בבקשה כי ייתן דעתו, ואף יפסול ויאסור את המשך השימוש במושג 'מסע ישראלי' כחלק מקמפיין פוליטי כלשהו באשר הוא.

המדריכים מציינים כי לפני יומיים יצא לאור קמפיין פרסומי חדש מטעם הבית היהודי תחת השם "מסע ישראלי עם בנט", במהלכו יסייר בנט ברחבי ישראל באוטובוס ממותג הנושא את הכותרת "מסע ישראלי עם בנט". “ביומיים האחרונים חלקנו מקבלים פניות מגורמים שונים בהם מורים ותלמידים אשר נטלו חלק בתכנית החינוכית, ואשר מבקשים כי נבהיר להם מדוע זה פרויקט חינוכי מהמעלה הראשונה כמסע ישראלי מעניק חסותו לקמפיין פוליטי של מפלגה המתמודד בבחירות", הם קובלים.

הקמפיין החדש של בנט:

[embed]https://www.facebook.com/NaftaliBennett/photos/pb.396697410351933.-2207520000.1423728604./881320955222907/?type=3&theater[/embed]

הלוגו של מסע ישראלי:

(צילום: ויקיפדיה)

לדבריהם צמד המילים 'מסע ישראלי' הפך למזוהה עם מהפכה בעולם הטיולים והשיח הערכי בקרב בני נוער וחיילים. לדברי העותרים, “כאנשי חינוך המשתייכים למפעל אדיר מימדים זה, בו עברו למעלה ממאה ועשרים אלף תלמידים ועשרות אלפי מפקדים וקיצנים המשתייכים לכלל צבעי הקשת החברתית, אנו חשים כי עצם ניסיון הניכוס של סולם הערכים והמטרות שלנו כמדריכי 'מסע ישראלי' על ידי אימוץ שם המסע ביודעין, מהווה פגיעה אנושה במפעל חיינו, לא פחות".

עוד מציינים העותרים כי הם עמלו שנים על המיתוג של המסע הישראלי ככלל ישראלי שאינו בעל שיוך פוליטי כלל, כמו גם ללא שיוך לדת, מין או גזע. “אין בליבנו ספק באשר לכוונת המכוון שננקטה במעשה פוליטי, ציני וקר זה של שימוש בשפת המותג ה'מסעי' לצורך גריפת רווח אלקטורלי גרידא. אנו כואבים זאת, ומבקשים למחות על כך בכל פה".

"די לנו בנער אחד או נערה אחת, חייל או חיילת אשר יחושו כי אין להם עוד מקום במעגלי השיח שלנו עקב מעשה השיוך הפוליטי, ובכך ירדה לה לטמיון עבודה חינוכית רבת שנים, עבודה שביקשה להביא את מורכבות החברה הישראלית למרכז השיח ובמקום זאת מרודדת ומושמשת לטובת רווחים פוליטיים אלקטורליים כאלו ואחרים", הם מוסיפים ומבקשים 'בכל לשון של בקשה' כי יפסול את השימוש במותג אותו הם בנו.

למכתב המלא לחצו כאן

מהבית היהודי לא התקבלה תגובה