עתירה לוועדת הבחירות: פסלו מועמדותו של ברוך מרזל

עתירה הוגשה היום בכדי למנוע את מועמדותם של ברוך מרזל ומפלגת ישראל ביתינו בבחירות הקרובות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/02/15 15:17 טו בשבט התשעה

עתירה לוועדת הבחירות: פסלו מועמדותו של ברוך מרזל
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

היום (ד') הוגשה בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, סלים ג'ובראן, לפסילת מועמדותו של ברוך מרזל מועמד רשימת 'יחד' בראשות אלי ישי ולפסילת רשימת 'ישראל ביתנו' ויו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-20.

העתירה הוגשה על ידי אזרחים רגילים ולא על ידי תנועה ספציפית. לדבריהם, "המבקשים, רובם יהודים, עדיין נהנים מפריבילגיות של חופש ביטוי ופעולה פוליטית, אך מבחינת עמדותיהם עלולים אף הם למצוא עצמם כקורבנות להשתקה, דחיקת רגליים, החרמה ופגיעה, חרדים לפגיעה במרקם החיים הדמוקרטיים בישראל ולהשתרשותה של אידאולוגיה גזענית בחברה בישראל - וחמור מכך, בכנסת ובממשלה", נכתב בבקשה.

"מדיניות המשיבים ופעילותם שיחקה שנים ארוכות על גבול ההסתה לגזענות נגד המיעוט הערבי בישראל ונגד נציגיהם בכנסת. פעילות זו התחדדה סביב הבחירות לכנסת ה-19, כשהמשיבים טבעו את הסיסמה 'בלי נאמנות - אין אזרחות', כמובילת הקמפיין שלהם", כותבים העותרים.

לטענתם מאז אותו קמפיין של ליברמן, "חלה הקצנה בולטת בפעילות המשיבים, שהגיעה לשיאה בחודשים האחרונים, שבהם חצו המשיבים בהצהרה את הקו האדום של הגזענות ופוגגו כל עננה של ספק ביחס לכוונותיהם לפגוע בציבור הערבי בישראל ולהוציא אותו אל מחוץ למעגל החיים האזרחיים והדמוקרטיים".

תגובת מטה ההסברה של מפלגת יחד: "הבקשה לפסילת ברוך מרזל מלהתמודד בבחירות הינה חסרת כל בסיס משפטי. מעבר לכך היא מהווה חוצפה ועזות מצח בפרט כאשר היא מגיעה מרשימה המשלבת בתוכה סייעני אויב. חנין זועבי הייתה אמורה למצוא את עצמה מאחורי סורג ובריח לאחר בגידת במדינת ישראל במשט המרמרה. יש מספר חכים ערבים שמקומם הטבעי בפרלמנט בעזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן