עתירה לוועדת הבחירות: פסלו השם "המחנה הציוני"

מועמד הבית היהודי לכנסת ה-20 רונן שובל דורש מוועדת הבחירות לפסול את השם 'המחנה הציוני' כשם מפלגה, בתואנה שמדובר בהטעיית הציבור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/01/15 11:35 ב בשבט התשעה

ההתנגדות לשם 'המחנה הציוני' עולה מדרגה, ומגיעה לשיקול וועדת הבחירות. מועמד הבית היהודי רונן שובל, המוצב במקום ה-16 ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה הגיש הבוקר (ה') עתירה לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את השם 'המחנה הציוני' כשם רשימה במערכת הבחירות.

העתירה הוגשה הבוקר ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט ג'ובראן בבקשה למנוע ממפלגת העבודה לרוץ תחת השם המחנה הציוני, זאת "לאור התבטאויות אנטי ציוניות של מועמדי המפלגה ואיסור הקיים על מפלגות לרוץ תחת שם שעלול להטעות את הציבור". לטענת שובל השם 'המחנה הציוני' בו משתמשים מפלגת העבודה בשיתוף עם 'התנועה', מטעה את הציבור שכן לא מדובר לטענתו במחנה ציוני.

"מבלי להתייחס לחוקיות הבעייתית של האמירות עצמן, שגם בהן יהיה צורך לטפל, ברור שהונאת הבוחרים תחת ריצה עם המילה "ציוני" בשם המפלגה - אינה מתקבלת על הדעת", אומר שובל. "כפי שחנין זועבי לא תרוץ תחת רשימה של "תומכים בחיילי צה"ל" והדבר ייפסל על הסף, כך יש לנהוג גם ברשימת בוזי, ציפי, מירב מיכאלי, יוסי יונה, סתיו שפיר ושות'. יש לומר את האמת לציבור והאמת תכריע, ככה זה בדמוקרטיה, גם אם זה לא תמיד נעים לשמאל."

ניתן להניח כי דרישתו של שובל לוועדת הבחירות לא תתקבל וכי העבודה יוכלו לרוץ תחת שם זה בבחירות הקרובות, שכן אין לדבר סוף, ועתירות נגדיות יוכלו לטעון שהבית היהודי אינו בית יהודי וכן הלאה.

בתוך כך, מאבק הסרטונים עולה מדרגה. לאחר שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט טען שתוקפים רק את הבית היהודי בבחירות, ותהה מדוע לא מתייחסים להתבטאויות שנויות במחלוקת של מתמודדים ברשימות השמאל לכנסת, הוציאו ב'מחנה הציוני' סרטון בו הם מסבירים מהו ציונות ומדוע הם ציוניים.

[embed]https://www.facebook.com/hamachanehazioni/posts/780348592014743[/embed]

בתגובה לכך הוציא ראש הממשלה בנימין נתניהו את אותו הסרטון ללא קול, ועם כתוביות המבטאות לדעתו את הציטוטים האמיתיים שלהם, כמובן ברוח השמאל.

[embed]https://www.facebook.com/video.php?v=10152667026217076[/embed]

בנוסף לכך, סרטון של חברת כנסת סתיו שפיר בנוגע לציונות תופס תאוצה ברשת והפך וויראלי. מדובר בסרטון בו היא תוקפת את בנט, וטוענת שהעבודה הם הציוניים.

[embed]https://www.facebook.com/video.php?v=10152647061376608&set=vb.508516607&type=2&theater[/embed]