עתירה לבג"ץ נגד הסחבת בהליך לבחירת רב ראשי לירושלים

התנועה להגינות שלטונית עתרה לבג"ץ נגד הוועדה לבחירת הרבנים הראשיים לעיר, בטענה כי "שיקולים פוליטיים פסולים מעכבים את ההליך שלא כדין"

חדשות כיפה אורי פולק 01/12/11 13:25 ה בכסלו התשעב

עתירה לבג"ץ נגד הסחבת בהליך לבחירת רב ראשי לירושלים
MichaelTyler-cc-by-sa, צילום: MichaelTyler-cc-by-sa

התנועה להגינות שלטונית תגיש בשבוע הבא עתירה לבג"ץ בנושא הסחבת בהליך לבחירת הרב הראשי לירושלים, שנמשך למעלה מ-8 שנים, במהלכם לא מכהנים רבנים ראשיים בעיר. התנועה מקווה כי הגשת העתירה תסייע לזרז את התהליך בדרכים משפטיות.

במכתב התראה שנשלח היום (ה') לשר לשירותי דת, יעקב מרגי ולוועדה לבחירת רבני העיר בירושלים, כותב עו"ד מרדכי אייזנברג כי הסחבת מעלה חשש כבד כי העיכוב במינוי הרבנים נובע משיקולים פוליטיים האסורים על פי חוק בעבודת הוועדה, האמורה לפעול על פי קריטריונים מקצועיים בלבד.

"ככלל על ועדת הבחירות לעסוק במוטל עליה ולקיים את רוח התקנות ולשונן, תוך איתור ודחייה של לחצים והכתבות ממסדיות פסולות, במטרה לבחור רב עיר ראוי שיזכה לאמון בני העיר לאורך שנים", נכתב לשר הדתות.

לטענת עו"ד אייזנברג, "במצב העניינים הנוכחי לאחר שנתקבלו תצהירי בתי הכנסת (לפני שמונה חודשים) ונקבעו מספר מועדים לכינוסה של ועדת הבחירות - מועדים שלא התממשו, וכן כינוס הוועדה האחרון בסמוך לראש השנה תשע"ב שנקבע והתבטל על אף נוכחות קוורום של חברי הוועדה. ניכרים הדברים לכאורה בדבר שיקולים פוליטיים ואינטרסנטיים פסולים, המעכבים את ההליך שלא כדין".

במשרד לשירותי דת טוענים כי "יו"ר הוועדה פועל בתיאום מלא עם הלשכה המשפטית. בנוסף חייבים להבין כי המורכבות בבחירת רבני ערים בירושלים, אינה דומה כלל לשאר הערים". לטענת המשרד, "בירושלים קיימים כ-2000 בתי כנסת ובגוף הבוחר אמורים להיבחר רק 24 נציגים לבתי הכנסת, כך שהוועדה חילקה את הערים למנהלות ובכך להעניק ייצוג הולם לכלל בתי הכנסת. אשכנזים, ספרדים, ליטאים וחסידים. ייצוג זה ישקף נכונה את כלל הציבור ויצוק הוא מבחינה משפטית למען התקדמות ההליך ולמניעת הסחבת בין בתי המשפט".