עתירה לבג"ץ: לקיים את הבחירות לרבנות הראשית - במועד שנקבע

תנועת "נאמני תורה ועבודה" עתרה לבג"ץ בבקשה להורות לממשלה לקיים את החוק ולהימנע מ"קומבינות פוליטיות" שמלוות את הליך בחירת הרבנים הראשיים בחודשים האחרונים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/05/13 18:01 כ בסיון התשעג

עתירה לבג"ץ: לקיים את הבחירות לרבנות הראשית - במועד שנקבע
shutterstock, צילום: shutterstock

תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ הגישה היום (ד‘) עתירה לבג“ץ, בבקשה כי זה יורה לממשלה לקיים את הוראות החוק ולהימנע מקומבינות פוליטיות שמלוות את הליכי הבחירות לרבנות הראשית בחודשים האחרונים.

לפי העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ד"ר אביעד הכהן, דקאן מכללת "שערי משפט, וישעיהו אברהם, הבחירות אמורות להתקיים לכל המאוחר בעוד פחות מחודש - ולמרות זאת הממשלה מעכבת את הקמת ועדת הבחירות ואת מינוי החברים החסרים בגוף הבוחר - בניגוד לחוק.

"ראוי שהרבנים המכהנים, יהיו אשר יהיו ומכובדים ככל שיהיו, יפנו את מקומם, בדומה לנושאי משרות אחרות שאינם יכולים להמשיך לקדנציה שנייה, ויאפשרו למועמדים חדשים להתמודד על התפקיד", נכתב בעתירה.

בעתירתה רומזת התנועה, בין השאר, לקומבינות הפוליטיות שניסו גורמים פוליטיים לקדם, ובאמצעות הליך חקיקה מזורז, ש"מעקר את הליך הבחירות מתוכן", להבטיח מראש את בחירתם של הרבנים עמאר ואריאל. לטענת העתירה, שינוי כללי הבחירות חודש לפני מועד קיומן אינו חוקי ופוגע פגיעה קשה בערכי הדמוקרטיה.