עתירה לבג"ץ: לקבוע תאריך מיידי לבחירת רב העיר ירושלים

נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים עתרה לבג"ץ בטענה כי "שיקולים פוליטיים פסולים", מאחוריהם עומדים גורמים חרדיים, מעכבים את מינויו של רב לעיר ירושלים

חדשות כיפה אורי פולק 23/05/12 12:40 ב בסיון התשעב

עתירה לבג"ץ: לקבוע תאריך מיידי לבחירת רב העיר ירושלים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים עתרה היום (ד') לבג"ץ בדרישה לקבוע מועד לבחירות לרבנות העיר ירושלים. העותרים טוענים כי העיכוב בבחירתו של רב לעיר נובע משיקולים פוליטיים שמונעים על ידי גורמים חרדיים, שלא רוצים במינויו של רב ציוני דתי לעיר.

עו"ד אילן קמינצקי, המייצג את העותרים, טוען כי לאחר שנבחרו כל חברי הגוף הבוחר את רב העיר ירושלים, אין כל סיבה שלא לקבוע מועד קרוב לבחירות לרבנות העיר ירושלים. לדבריו אי קביעת תאריך לבחירות נובעת משיקולים פוליטיים פסולים.

"ישנם גורמים המתנגדים לבחירתו של רב ראשי ציוני לעיר ירושלים ולפיכך פועלים על מנת למנוע ולעכב את קיום הבחירות ולפיכך ומחוסר ברירה נאלצנו לפנות לבג"צ שיורה לוועדת הבחירות ולשר לשירותי דת לקבוע תאריך קרוב לקיום הבחירות", אמר עו"ד קמינצקי לכיפה.

"יש לשים קץ לסיכולו המתמשך של הליך הבחירה שנראה כי מסוכל מטעמים פוליטיים צרים בדבר זהות דרכם של הרבנים העתידים להיבחר", נטען בעתירה, "ראויה העיר ירושלים להליך בחירות מהיר ולבחירת רבני עיר שיכילו וישקפו בשיעור קומתם התורני והרוחני את מעמדה של ירושלים".