עשרת אלפים איש השתתפו בהתוועדות י"ט בכסלו בבנייני האומה

האירוע נמשך עד השעות הקטנות של הלילה והשתתפו בו לא רק חסידי חב"ד אלא גם תלמידי ישיבות הסדר וחרדים לצד ציונים דתיים, שנהנו מניגוניהם של שולי רנד, אביתר בנאי וחיליק פרנק

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/13 14:35 יט בכסלו התשעד

עשרת אלפים איש השתתפו בהתוועדות י"ט בכסלו בבנייני האומה

למעלה מעשרת אלפים איש - השתתפו אמש (ה') בארועי י"ט בכסלו בבניני האומה בירושלים, מאות רבות צבאו על דלתות הארועים שהיו מלאים עד אפס מקום.

האירוע נמשך עד השעות הקטנות של הלילה והשתתפו בו לא רק חסידי חב“ד אלא גם תלמידי ישיבות הסדר וישראלים רבים, שניצלו את ההזדמנות גם להצטיידות בספרי חסידות. על הבמה הופיעו אביתר בנאי ושולי רנד, שניגנו בין היתר גם את ניגוניו של האדמו“ר הזקן, יחד עם חילק פרנק והרב יואל כהאן, ה“חוזר“ של הרבי מלובביץ‘.

קודם לכן נערך ארוע מקביל לנשים וגם בו נכחו שלושת אלפים נשים ששמעו את הזמרים והמנגנים וגם את הרבנית ימימה מזרחי שדיברה על משמעותה של החסידות וחיבורה לצמיחתה של כל אחת ואחת.

משעות אחר הצהרים והערב המוקדמות נערכו מבחנים ארציים לבחורים ולאברכים בהלכות תלמוד תורה של אדמו"ר הזקן. 2800 בחורים ואברכים למדו, נבחנו וקיבלו מילגות. בחלוקת המלגות השתתפו ונשאו דברים הרב יהושע שפירא - ראש ישיבת רמת גן, הרב מרדכי שמואל אשכנזי - הרב של כפר חב"ד והרב יעקב שפירא - ראש ישיבת מרכז הרב בירושלים, האדמו"ר מצאנז, וה'חוזר' של הרבי - הרב יואל כהן.

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו שלח ברכה מצולמת ממוסקבה לבאי הארוע וסיפר כי התרגש לראות את הספרים של הרבי במוזיאון. "היום, 200 שנה אחרי מותו של האדמו"ר הזקן, רואים איזה רוח, אמונה ואהבת ישראל, שמירה על מורשת ישראל ואלו שורש החיים שלנו“. נתניהו הוסיף ואמר: ”אני יודע שאתם ממשיכים את המסורת בצורה מפוארת. אני זוכר את הרבי מוקיר אותו ומוקיר אתכם מאוד, שאו ברכה נאמנה - עם ישראל חי“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן