עשרות רבנים תומכים במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית

את המכתב מובילים הרב אהרן ליכטנשטיין והרב נחום רבינוביץ‘, בו נכתב כי הם "קוראים למינויו של הרב דוד סתיו לתפקיד" וכי "לעת הזאת עלינו להתאחד מאחורי קריאת מאורי התורה ולתמוך ברב סתיו כמועמד מוסכם"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/01/13 13:50 כח בטבת התשעג

עשרות רבנים תומכים במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

לאחר שהודיע היום (ה‘) באופן רשמי על מועמדותו למשרת הרב הראשי לישראל, יתפרסם בסוף השבוע הקרוב מכתב רבנים התומך בהובלתו של הרב דוד סתיו לתפקיד. מי שמובילים את המכתב הוא הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, והרב נחום רבינוביץ‘, ראש ישיבת מעלה אדומים.

במכתב, כותב הרב רבינוביץ‘ כי ”ליבי אומר לי שמועמד כזה ראוי להעמידו בראש הממסד הרבני בארץ". הרב ליכטנשטיין ציין אף הוא את נימוקיו לתמיכתו ברב סתיו וכתב כי "אני רואה מתוך היכרות עמוקה ומגוונת, ועבודה משותפת בכמה מגזרים, ולטובת כמה ציבורים, את הרב דוד סתיו כראוי להתמודד בהצלחה עם דרישות המשרה הרמה הזאת לטובת הציבור כולו".

במכתב התמיכה כותבים עשרות הרבנים כי "אנו מצטרפים לקריאה הציבורית של הרב אהרון ליכטנשטיין ושל הרב נחום רבינוביץ' וקוראים למינוי של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי". עוד ציינו כי "לעת הזאת עלינו להתאחד מאחורי קריאת מאורי התורה ולתמוך ברב סתיו כמועמד המוסכם על כלל הציונות הדתית".

בין 54 הרבנים החתומים חתמו גם הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת, הרב שלמה ריסקין רב המועצה האזורית אפרת, הרב אליעזר אלטשולר רב היישוב סוסיא, הרב דוד ביגמן ראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב שמואל דוד רב העיר עפולה, הרב שלמה וייס רב היישוב בני דרום וראש אולפנת אבן שמואל, הרב אהרון כץ ראש כולל הלכה במכון התורני הגבוהה באוניברשיטת בר אילן, הרב רונן נויבירט יו"ר ארגון רבני בית הלל, הרב אורי סדן רב היישוב נוב, הרב יובל שרלו ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, הרב ישראל סמט רב הגרעין התורני בלוד, הרב רפי פוירשטיין, הרב אלישע פיקסלר רב היישוב שדמות מחולה, הרב צבי קורן ראש ישיבת עמית נחשון ברעננה ועוד.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il