עשרות רבנים לצה"ל: החזירו את ישיבת 'עוד יוסף חי' לידי המתיישבים

עשרות רבנים, בהם הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב יהושע שפירא, חתמו על עצומה בה הם קוראים לכוחות הביטחון להשיב את ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר לתושבים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/04/14 12:36 יז בניסן התשעד

עשרות רבנים לצה"ל: החזירו את ישיבת 'עוד יוסף חי' לידי המתיישבים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

שבוע לאחר ההשתלטות של צה"ל על מבנה ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, ביום שישי האחרון, מפרסמים היום עשרות רבנים עצומת תמיכה בישיבה ודרישה להחזירה לידי המתיישבים. "אנו מוחים על סגירת בית המדרש של ישיבת "עוד יוסף חי" והפיכתו למחנה צבאי", כותבים הרבנים. "לפי תורת ישראל, הפגיעה בקדושת בית-הכנסת ובית-המדרש מהווה איסור חמור, ואנו דורשים מראשי המדינה לתקן את העוול באופן מיידי ולהחזיר את בית המדרש לבעליו".

על המכתב חתומים כאמור עשרות רבנים, באיחוד מפתיע בין רבנים ממגזרים שונים. בין היתר חתומים על המכתב הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב צפניה דרורי והרב יהושע שפירא, לצד הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כיסא רחמים' ומבכירי הרבנים החרדים ספרדים.

על המכתב חתמו בין היתר רבני ערים ורבני ישיבות אשר מזוהים עם הקו 'הממלכתי' כמו הרב צפניה דרורי, רב העיר קריית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר. במכתב כותבים הרבנים "אנו קוראים לראשי מערכת הביטחון להפנות את כל המאמצים למלחמה תקיפה באויב האמיתי, ולא חלילה להרס בתי חלוצים בארץ ישראל וסגירת ישיבות.

ברמז בולט לפיגוע שהתרחש שעות ספורות לפני ליל הסדר בו נרצח נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד, שיגרו הרבנים קריאה לראשי מערכת הביטחון "להפנות את כל המאמצים למלחמה תקיפה באויב האמיתי, ולא חלילה להרס בתי חלוצים בארץ ישראל וסגירת ישיבות".

"בפרוס חג הפסח, זמן חירותנו, אנו מחזקים את ידי המתיישבים ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו, ואת ידי העומדים על משמר ארצנו וערי אלוקינו, וקוראים להרבות אהבה ואחווה בין כל חלקי העם", הוסיפו הרבנים.

בין הרבנים החתומים גם הרב דוד דרוקמן - רב העיר קריית מוצקין, הרב אליהו זיני - ראש ישיבת אור וישועה, חיפה. הרב חיים שטיינר - ר"מ בישיבת מרכז הרב. הרב ישראל אריאל - ראש מכון המקדש, הרב משה לוינגר - אבי היישוב היהודי בחברון, הרב דוד פנדל - ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב שמואל טל - ראש מוסדות 'תורת החיים' וכן הרב שי דאום - ר"מ בישיבת איתמר ואחיו של העיתונאי חנוך דאום.

היום (ה') תיערך ביצהר, סמוך למבנה הישיבה המאוייש בשוטרי משמר הגבול מאז יום שישי שעבר, עצרת תמיכה בישיבה ובמתיישבי הגבעות שביתם נהרס בשבועות האחרונים.