עשרות נשים חרדיות ודתיות פונות מדי שנה לוועדה להפסקת הריון

"המגזר החרדי צריך להוציא את הראש מהחול" אומרת עובדת סוציאלית מאגודת אפרת שהתראיינה בנושא צירופו של רב לועדה להפסקת הריון וחשפה כי נשים חרדיות הסובלות מצפיפות רבה של לידות פונות להפלה, למרות דעת הרבנים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/01/17 08:26 ז בטבת התשעז

עשרות נשים חרדיות ודתיות פונות מדי שנה לוועדה להפסקת הריון
shutterstock, צילום: shutterstock

רותי תדהר, עובדת סוציאלית באגודת אפרת, התראיינה אתמול לתכנית "נכון להיום" ברשת מורשת ואמרה כי מתוך 4,000 נשים המגיעות לאגודת אפרת מדי שנה, עשרות מהן הן חרדיות ודתיות, "זה מפתיע" אומרת תדהר.

באגודת 'אפרת' מתנגדים לצירוף רב או קאדי לוועדה להפסקת הריון, אמרה תדהר, זאת משום ש"זה נושא נשי והנשים שפונות ומתלבטות לגבי הפלה- לא מעניין אותם מה דעת ההלכה בעניין. במצוקה שלהן הן צריכות כתף רכה ואוזן קשבת של אישה שלא שופטת אותן ומציעה סיוע אמיתי". הראייה לכך, אומרת תדהר- שגם נשים חרדיות מגיעות בבקשה להפסיק הריון, על אף שעמדת הרבנים בנושא ידועה להן היטב.

תדהר מדגישה שמאז ומעולם היו נשים חרדיות ודתיות שעברו דרך אגודת אפרת, אך מדובר היה במספרים בודדים, ואילו בשנים האחרונות, פונות יותר ויותר נשים מהמגזרים הללו. "אין לי נתונים לשליפה בצורה מדוייקת אבל בוודאי מדובר בעשרות מקרים".

"יש הרבה מאוד פניות מצד נשים דתיות וחרדיות, יש מצוקה, קושי כלכלי. המגזר החרדי צריך להוציא את הראש מהחול, סליחה על הביטוי, אבל זה באמת דבר שקיים" תדהר מדגישה כי עדיין רוב הנשים הפונות לאגודה מגדירות את עצמן כמסורתיות אך אסור לחשוב שזה לא קיים גם במגזר החרדי.

תדהר נשאלה מה מאפיין את הנשים החרדיות ששוקלות לבצע הפלה ואמרה כי "אישה שנמצאת במצוקה, אם זה בעיה בזוגיות, אם זה בעיות כלכליות- וזה הרבה פעמים הולך ביחד, אם זו צפיפיות בילודה, אני לא שופטת אף אחת, יש קשיים מאוד גדולים. היה מקרה של אישה דתייה עם צפיפות ילודה ממש ממש ממש קיצונית אבל עודדנו וחיזקנו אותה, הבטחנו לה סיוע".

תדהר אמרה כי מדובר לרוב בנשים חרדיות שהן כבר אמהות ל-4-5 ילדים "או אפילו פחות אבל כשהילדים נולדו אחד אחרי השני".

אגודת אפרת מעניקה ליווי כלכלי של שנתיים של מגבונים וטיטולים לאמהות וכן ציוד ראשוני של עגלה, לול ועוד.