עשרות מפגינים בגבעת שמואל צעקו למתפללים: "תשמרו על הילדים"

עשרות מתושבי גבעת שמואל הפגינו במהלך השבת נגד השיעור של הרב מוטי אלון, שהיה פתוח לציבור הרחב. הרב אלון נאם בתוך בית כנסת בעיר

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/03/16 19:31 ט באדר ב'

עשרות מפגינים בגבעת שמואל צעקו למתפללים: "תשמרו על הילדים"
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

"אני מאחל לכם, שאמא שלי ז"ל תתפלל עליכם בשמיים" כך אמר היום (שבת) איציק גולן, לתושבי גבעת שמואל, שבאו להפגין נגד האירוח של הרב מוטי אלון בבית הכנסת "היכל רחמים" בעיר, ונגד השיעורים שהיו פתוחים לציבור הרחב. הרב אלון הוזמן לאזכרה משפחתית שארגן התושב איציק גולן, ואל השיעורים הזמין את כל התושבים, במודעות שנתלו ברחבי העיר.

מעל 100 מפגינים, הורים וילדים וסטודנטים, הגיעו להפגנה שהחלה בשעה 17:30 בזמן הסעודה השלישית, במהלכה החזיקו שלטים נגד הרב אלון. רחבת ההפגנה נחסמה לפני שבת, כאשר תושב העיר, איציק גולן, שמע על ההתארגנות, וסידר שמכוניות רבות יחנו בכניסה לאולם האירועים, שם התקיימו הסעודות והשיעורים עם הרב מוטי אלון. המשטרה אף דאגה לשלוח ניידת, במהלך השבת, מחשש להדרדרות אלימה.

המפגינים שהגיעו למקום, צעקו ושרו נגד האנשים שבחרו להגיע לאירוע. כל אדם אשר נכנס פנימה, זכה לקריאות "בושה, תתביישו!" וגם "תשמרו על הילדים שלכם בפנים!". הסתבר, כי בניגוד להבטחת הגבאים, שאמרו כי הם אינם מתלהבים מקיומו של האירוע, הסעודה עם הרב מוטי אלון, הייתה סעודה יוזמה של קהילת בית הכנסת.

באולם, הזיזו את המחיצות לכיוון דלת הכניסה, שפנתה לאזור המפגינים, על מנת שהמוחים לא יוכלו לראות את הרב מוטי אלון ואת המוזמנים, שרצו להקשיב לו. במהלך השיעור, לא התייחס הרב במפורש למהומה המתחוללת בחוץ, אך רמז לכך באומרו, כי האתגר הגדול של בני האדם בעולם שלנו הוא האיזון בין הגוף לנשמה: "כל אדם יודע, שהגוף יורד לקבר והנשמה עולה למעלה כאשר הוא מת. אבל, הקב"ה נתן לכל אדם כלים להתמודד עם הגוף שלו. לכולנו".

חנן מנדל, יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה ותושב גבעת שמואל, אמר ל'כיפה' כי "הבהרנו שהציבור בגבעת שמואל לא יתן את ידו להעמדה של עבריין מורשע כמנהיג רוחני. חובתנו לתקן את המחנה ולעמוד לצד הקורבנות, שנפגעים בכל פעם שהאיש חוזר לבמה הציבורית".