עשרות בני נוער לאלי ישי: השב את כספנו

עשרות נערים טוענים כי לא קיבלו את כספם לאחר הבחירות. "אנחנו צריכים את הכסף ולא מתכוונים לוותר על מה שמגיע לנו", הבהירו הנערים. מפלגת יחד: מטפלים בתלונות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/09/15 13:36 ח בתשרי התשעו

עשרות בני נוער לאלי ישי: השב את כספנו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עשרות בני נוער, שהועסקו במערכת הבחירות האחרונה במפלגת "יחד" של אלי ישי ומשכורתם לא שולמה, מתכוונים להגיש נגדו תביעה. "אולי במפלגת 'יחד' ישנם מי שכמה מאות שקלים הם בשבילו כסף קטן וזניח, אבל אנחנו צריכים את הכסף ולא מתכוונים לוותר על מה שמגיע לנו", הבהירו הנערים במכתב ששלחו לח"כ והשר לשעבר.

להסתדרות הנוער העובד והלומד, הגוף היציג של בני הנוער העובדים בישראל, הגיעו בחודשים האחרונים מעל ל-240 פניות של נערים ונערות שהועסקו במפלגתו של ישי בבחירות לכנסת ה-20. הם נאלצו לעבוד שעות ארוכות, לעתים מעבר למה שהחוק מתיר, אולם עד היום לא קיבלו שקל אחד מהשכר הצנוע שהובטח להם.

לדברי חלק מהנערים, במפלגת "יחד" טוענים כי מאחר והם לא עברו את אחוז החסימה, אין ביכולתם לשלם לעובדים. יצויין כי במפלגה מכחישים הטענות ומסבירים כי התשלום נדחה בשל קשיים, אך רוב מוחלט של הכספים שולמו. עוד מוסיפים במפלגה כי אין רישום לגבי אותם נערים וכי אין שום הוכחה שעבדו, ואם אכן יוכח שעבדו הם יקבלו את שכרם במלואו.

"בתורה כתוב: 'לא תלין פעולת שכיר אתך עד בוקר'", כתבו הנערים לישי. "בינתיים עברו הרבה בקרים וגם לילות, ואנחנו עוד לא ראינו שקל אחד. אנחנו לא יודעים אם אתה מבין זאת עד הסוף, אבל רבים מאיתנו זקוקים לשכר הצנוע הזה בשביל לעזור בפרנסת משפחותינו".

"רגע לפני יום הכיפורים, אנחנו מבקשים מכם לעשות חשבון נפש: על עבודה צריך לשלם ואת החוק צריך לקיים! אל לכם להתנער מאיתנו!", קראו הנערים. "אנחנו מרגישים מרומים ומנוצלים ושהמאמץ שהשקענו לא העלה שום תמורה. אלי ישי, בתור איש ציבור, ראש מפלגה ואדם מאמין, אנו מצפים שתשיב לנו את שמגיע לנו. סמכנו עליך, ואתה מעלת באמון שלנו, אבל אתה עוד יכול לתקן את העוול".

"המפלגה טוענת שאין לה כסף לשלם את שכר העובדים, אבל מבדיקות שערכנו, ראינו שלספקים אחרים הם שילמו", אומר יאיר אלון מהאיגוד המקצועי לנוער, המייצג את העובדים. "כלומר המסר שהנערים מקבלים מההתנהלות של אלי ישי ומפלגתו הוא 'אם אתה חברה גדולה עם עורכי דין, ישלמו לך. אבל אם אתה נער שרוצה לעבוד ולהרוויח את כספך בכבוד - אתה יכול להמשיך לחכות'".

גם החוק לא פוטר את המפלגה שכשלה מתשלום כל חובותיה. "העובדה שהם לא נכנסו לכנסת לא פוטרת אותם מתשלום שכר העובדים, קל וחומר כשמדובר בבני נוער", הסבירה גל בן-צבי מהאיגוד המקצועי לנוער בהסתדרות הנוער העובד והלומד, המייצגת אף היא את העובדים בתביעתם מול המפלגה. "לדעתי, הניצול חמור הרבה יותר כאשר מדובר במפלגה שמתיימרת לייצג את בוחריה בכנסת, מעוז החוק והדמוקרטיה הישראלית".

הסתדרות הנוער העובד והלומד מנסה להשיב את כספם של הנערים מהמפלגה כבר למעלה מארבעה חודשים, במכתבים ובטלפונים רבים, אך ללא הצלחה. לקראת הגשת מעל 150 תביעות של הסתדרות הנוער העובד והלומד המייצגת את העובדים מול מפלגת "יחד", החליטו העובדים לנסות בפעם האחרונה לקראת יום הכיפורים, לנסות להוציא מישי התחייבות לתשלום שכרם.

"'ותשובה ותפילה וצדקה, מעבירין את רוע הגזירה' - אלי ישי, מאות נערים נושאים אליך עיניים", חתמו בני הנוער את מכתבם. "אנא ממך, עשה תשובה והחזר לנו את כספנו, החזר לנו את מה שמגיע לנו כדי שנפתח את השנה החדשה בדף חלק ונקי ללא חובות וכעסים. תנו לנו לסמוך עליכם שוב".

ממפלגת יחד נמסר בתגובה: "משרד עו"ד רמי קוגן מטפל מטעמנו במסירות בכל התלונות. במידה וימצא כי אכן הם עבדו במפלגת יחד הם יקבלו את שכרם בהקדם האפשרי".