עשרות אלפי מטיילים בשומרון ובבנימין

יותר מ-40 אלף מטיילים גדשו את חבל בנימין בפסטיבל נופי התנ"ך, אתר שילה הקדומה, שביל המעיינות ועוד

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/04/17 21:43 יז בניסן התשעז

עשרות אלפי מטיילים בשומרון ובבנימין
מועצה אזורית בנימין, צילום: מועצה אזורית בנימין

חול המועד פסח הוציא מהבית עשרות אלפי מטיילים שמילאו את אתרי הטיולים ברחבי יהודה ושומרון. בין המטיילים אלוף פיקוד מרכז רוני נומה וסגן יו"ר קק"ל ארנון פלמן.

פלמן והאלוף נומה היו אמש (ד') אורחיו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן באירוע הרמת כוסית לחג הפסח של מנהיגי יישובי השומרון שנערך ביישוב שבי שומרון. אלוף פיקוד מרכז איחל לנוכחים "שנמשיך לפתח את החירות שלנו הפיזית והמחשבתית ונצליח להביא לעולם בשורה בזכות חילוקי דעות אבל שלא נתפלג בגלל חילוקי הדעות. זה אולי האתגר שיש לנו כחברה ישראלית שיהיה חג שמח בטוח תטיילו תהנו הלוואי שנדע ימים שמחים ושנשאר ביחד גם כשאנחנו צריכים את הביחד הזה".

סגן יור קק"ל בירך גם הוא ואמר: "אני תמיד מתרגש כשאני נכנס לשומרון. אתם תושבי השומרון החלוצים של ימינו אתם בעיני תמצית העשייה הציונית היום". ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר במקום: "ההתישבות כאן מתקיימת נגד כל הסיכויים. למרות הלחצים המדינים והפוליטיים, אירועי הטרור, החרמות אף על פי כן קצב הגידול בשומרון עומד על כ 10% בשנה. פי 5 ממוצע הגידול הארצי. על כן ברור לנו שהמעשה שאנחנו עושים כאן יש לו משמעות היסטורית והוא יהדהד עוד שנים אחרינו".

(צילום: רועי חדי)

בבנימין גדשו למעלה מ- 40,000 מבקרים את פסטיבל נופי התנ"ך בבנימין, עלו לרגל אל שילה הקדומה ונהנו מפעילות נפלאה לכל המשפחה, כשהשנה התקיים לראשונה משחק ניווט אתגרי בעמק שילה שבסופו הגיעו המטיילים אל התיבה האבודה שנמצאה בשילה הקדומה. מטיילים רבים בחרו להגיע לשביל המעיינות שנחנך לפני שנה במערב בנימין ובו שבע נביעות הנמצאות לאורך מסלול משפחתי בחורש הטבעי.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה אמר: "אנו שמחים לראות את המוני בית ישראל שבים ומתחברים לארצנו ונהנים מחבל ארץ מקסים ורב משמעות זה לעם היהודי". מנהל מחלקת התיירות של המועצה משה רונצקי, ןאמר כי זה "מרגש במיוחד היה לראות את מאות הרכבים שגדשו את חניוני שביל המעיינות וכן כל פינה ברחבי בנימין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן