עשרות אלפים השתתפו בעצרת סליחות שהוביל הרב שמואל אליהו

רגע השיא בעצרת שיזם ארגון "רבני קהילות", בראשות הרב שמואל אליהו, נרשם באמירת "שמע ישראל", כשהרב אליהו קרא לקהל להיזכר בקדושי ישראל שמסרו נפשם על קידוש השם - ביניהם רועי קליין

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/09/13 12:06 ו בתשרי התשעד

עשרות אלפים השתתפו בעצרת סליחות שהוביל הרב שמואל אליהו
אפי הצלם, צילום: אפי הצלם

הציונות הדתית קיימה אמש (ב‘) עצרת סליחות המונית ברחבת הכותל המערבי, בה השתתפו הרב שמואל אליהו, הרב דוד חי הכהן והמקובלים הרב יעקב עדס והרב ישועה בן שושן. כמו כן השתתפו חבר הכנסת יוני שטבון, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן וסגן שר החינוך אבי וורצמן.

עשרות אלפי מתפללים הגיעו לעצרת, שהיוותה למעשה שיאו של ערב שהחל בסיורים בעיר העתיקה שערך ארגון רבני קהילות בראשות הרב שמואל אליהו לעשרות אלפי המתפללים שעלו לירושלים מכל רחבי הארץ.

מתפללים מכל קצות הארץ ומכל שכבות וגווני האוכלוסייה בישראל עשו דרכם לעצרת, כשאת התפילה עצמה הוביל הרב אליהו, אשר התפלל גם על שחרורו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד הכלוא בארה“ב.

אחד מאירועי השיא בתפילה הגיע ב- "קריאת שמע", הרב אמר שעלינו להיזכר בקריאת השמע של קדושי ישראל שמסרו נפשם על קידוש ה', ודיבר על רועי קליין. את "קריאת השמע" ביקש הרב מח"כ יוני שטבון, שחילץ תחת אש את גופתו של חברו ומפקדו רס"ן רועי קליין הי"ד בקרב בינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה. שטבון סיפר בהתרגשות לרבבות המתפללים על קריאת השמע של קליין, רגעים קלים לאחר שקפץ על הרימון והציל את פקודיו.