עשרות אלפים השתתפו בעצרת המונים בתום השבעה לרב עובדיה יוסף זצ"ל

באירוע נשא דברים גם הרב שלמה עמאר, שהבהיר כי לרב עובדיה זצ"ל - אין תחליף: "אלמלא הוא חס ושלום הייתה משתכחת תורה מישראל". הוחלט: רשת מעיין החינוך התורני - תקרא "בני יוסף"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/10/13 22:07 ט בחשון התשעד

עשרות אלפים השתתפו בעצרת המונים בתום השבעה לרב עובדיה יוסף זצ"ל
דוברות מדא, צילום: דוברות מדא

עשרות אלפי בני אדם השתתפו הערב (א‘) בעצרת המונים לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, בתום השבעה לפטירתו. העצרת התקיימה בצומת בר אילן בירושלים, סמוך לבית העלמין סנהדריה, בה הובא הרב יוסף למנוחות בשבוע שעבר.

באירוע השתתפו בכירי ש“ס לצד הרבנים הראשיים לישראל - הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, הרב הצבאי הראשי הרב רפי פרץ, חברי הכנסת מטעם ש“ס וחכמי מועצת התורה של המפלגה. למרות חילוקי הדעות שאפיינו את התקופה האחרונה, בעצרת השתתף גם הרב שלמה עמאר, הרב הראשי הספרדי לשעבר, שאף נשא דברים באירוע.

(צילום: דוברות המשטרה)

הרב עמאר ציין כי הרב עובדיה הרים את קרנה של יהדות ספרד ובכך ”הציל עדות שלמות“. הוא ציין כי בזמן שישב בבית הדין בפתח תקווה, יחד עם דיינים בכירים, הכל נהגו להפנות שאלות קשות לכתובת אחת - הרב עובדיה יוסף זצ“ל. ”הרב עובדיה יוסף הצליח לרומם את העם, להפוך אותם בקיאים בהלכות, נטע את אהבת התורה בלבם, גידל את הדור, נשא אותו על כתפיו“, הוסיף הרב עמאר, ”אלמלא הוא חס ושלום הייתה משתכחת תורה מישראל“. הרב עמאר הדגיש כי לרב עובדיה - אין תחליף.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר בעצרת: ”איבדנו את מורנו ורבנו שבכל 93 שנותיו עמל בלימוד התורה. איבדנו דמות נדירה ברמה של דורות, בשבוע פרשת לך-לך. בכל 93 שנותיו הלך הרב עובדיה ועלה בעמל התורה, באהבת התורה. את כל זה איבדנו בשבוע שעבר“.

דרעי סיפר בעצרת כי רשת החינוך של המפלגה, ”מעיין החינוך התורני“, תקרא על שמו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל - ”בני יוסף“.