עשרות אלפים השתתפו בהקפות שניות בכל רחבי הארץ

החגיגות המרכזיות נרשמו בתל אביב ובירושלים. באירוע המרכזי בגן הפעמון בעיר, שיגר הרב הראשי עמאר איום מרומז לאחמידינג'אד: "כשהם שה' השיב להמן גמולו בראשו, כך יהיה עם כל ההמנים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/10/12 21:48 כב בתשרי התשעג

עשרות אלפים השתתפו בהקפות שניות בכל רחבי הארץ
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

עשרות אלפים משתתפים הערב (ב') בחגיגות ההקפות השניות בכל הערים בישראל. החגיגות המרכזיות נרשמו בירושלים ובתל אביב, אך בכל עיר ועיר מתקיימות הערב במות הרקדה המוניות בהשתתפות להקות וזמרים.

ההקפות בתל אביב התקיימו בכיכר רבין במעמד הרב הראשי של תל אביב, הערב ישראל מאיר לאו, וראש העיר רון חולדאי. את האירוע, בו השתתפו אלפי תושבים מקומיים, הנעים הזמר החסידי גד אלבז. מוקד נוסף של חגיגות נרשם במועדון הבארבי התל-אביבי, שזו השנה השנייה בה הוא "מתחזק" בריקודים עם ספרי תורה, בהובלתו של הזמר יוני גנוט.

ובמקביל בירושלים התקיים האירוע המרכזי בגן הפעמון בעיר, בו השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, הרבנים הראשיים הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר וראש העיר ניר ברקת. הרב עמאר אף נשא דברים באירוע ואמר כי "ה' מחיה אותנו ומקיים אותנו, לא רק היום ולא רק אתמול אלא בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם... כשהם שה' השיב להמן גמולו בראשו, כך היה גם בימינו המן אחר בעיראק - וכך יהיה עם כל ההמנים. נבקש כולנו שהשנה הזאת ישלים ה' יתברך את גאולת עם ישראל וירם את קרן התורה וקרן משיחנו וקרן עם ישראל".