עשרות אלפים השתתפו בברכת הכהנים המסורתית בכותל

מאות כהנים נשאו את ידיהם וברכו את ההמונים, במעמד בו השתתפו גם הרבנים הראשיים לישראל. מעמד חגיגי זה מתקיים בכותל החל משנת 1970

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/10/12 16:34 יז בתשרי התשעג

עשרות אלפים השתתפו בברכת הכהנים המסורתית בכותל
תמונת ארכיון, צילם: בית השלום, ויקידפידה, צילום: תמונת ארכיון, צילם: בית השלום, ויקידפידה

עשרות אלפי בני אדם השתתפו הבוקר (ד') במעמד ברכת הכהנים המסורתית המתקיימת בתפילת שחרית ומוסף של חול המועד סוכות, ברחבת הכותל המערבי. מאות כהנים נשאו את ידיהם וברכו את ההמונים, במעמד בו השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל המערבי ויהודים רבים מהארץ ומהעולם.

לאחר התפילה נערך טקס קבלת פנים רשמי בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל. במתחם רחבת הכותל הוקמו השנה סוכות מהודרות בהן הוצבו מאות סטים של ארבעת המינים שנתרמו לטובת המתפללים בחול המועד. סוכה מרכזית לא הוקמה ברחבה, בשל עבודות התשתית המתבצעות במקום.

מנהג ברכת הכוהנים בכותל החל בשנת 1970 (תש"ל), בזמן מלחמת ההתשה, על ידי רבי מנחם מנדל גפנר - יהודי תושב ירושלים שכאב את המציאות בישראל והחליט לייסד את המנהג המתבסס על המדרש שתיאר את סגולתה וברכתה של ברכת הכהנים. לאחר שזכה לתמיכתו של מעמד הרבנים בישראל, הזמין גפנר מאות כהנים שיתפללו ברחבת הכותל. כיום נוהגים לקיים את המנהג בשלושת הרגלים: חול המועד פסח, סוכות ובאחד מימי השבוע שלאחר שבועות.