עשרה ראשי ערים מצרפת ביקרו בשומרון: "היין זה דבר שמחבר"

נגד החרם, בעד היין ובעד סודה סטרים. ראשי ערים מצרפת הגיעו היום לשומרון והתייחסו לתנועת ה- bds בביטול: "קומץ קטן שעושה הרבה רעש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/16 20:02 כה בניסן התשעו

עשרה ראשי ערים מצרפת ביקרו בשומרון: "היין זה דבר שמחבר"
דוברות מועצת שומרון, צילום: דוברות מועצת שומרון

עשרה ראשי ערים מצרפת ביקרו בשומרון: "היין זה דבר שמחבר"

ביקור יוצא דופן היום בשומרון. יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון אירחה היום 10 ראשי ערים וסגני ראשי ערים מצרפת ביניהם מליון, ניס, שטרסבורג, טור ועוד.

ראשי הערים נפגשו עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ביקרו במפעלים אותם מבקשת אירופה להחרים באזור תעשייה ברקן שם עובדים פלסטינאים לצד יהודים, ושתו יין של השומרון ביקב טורא.

ראשי הערים וסגניהם דיברו לאחר הסיור באופן חריף כנגד יוזמת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מההתנחלויות והתבטאו בנושא ביטויי בכירי הלייבור בימים האחרונים כנגד ישראל.

ראש עיריית טור סרג' בבארי: "אהבנו מאוד את הביקור מכיוון שאנחנו איזור של יין והיין הוא דבר שמחבר. זה אבסורדי לסמן את היין של יקב טורא וגם מוצרים אחרים, כדי שיקנו או לא יקנו מוצר כזה או אחר. אנחנו ראינו שזן הענבים שמשתמשים בו לייצור היין כאן מגיע מחבל ארץ בגרמניה. ובשבילנו הצרפתים ההיסטוריה עם גרמניה היא מסובכת. ואנחנו יכולים לעשות את ההקבלה בין הקונפליקט כאן לקונפליקט הטריטוריאלי של צרפת עם גרמניה על אזור אלזס לורן. אני לא רואה ביטוי לתנועת החרם אזור אותו אני מנהיג טור.

סגנית ראש עיריית ניס ניקול קנין אמרה בהתייחס לתנועת החרם: "זה דבר שאנחנו צריכים להלחם נגדו. זה מאפשר לפלסטינאים למצוא עבודה מאוד חשוב להבין את המורכבות ההיסטורית והאסטרטגית של האיזור. גם הזווית הבטחונית וגם את העובדה שהמפעלים שרוצים להחרים נותנים עבודה לפלסטינאים. תנועת החרם היא קומץ קטן שעושה הרבה רעש אבל הם לא אפקטיבים.

קנין הדגימה כיצד תנועת החרם היא חסרת השפעה בעיר: "הגיעו קבוצות Bds לרשת של מוצרי חשמל ומוצרים לבית ושברו מוצרים של סודה סטרים כדי למנוע מאנשים לקנות זה לא השפיע כי החנות עדיין מוכרת סודה סטרים ואנשים ממשיכים לקנות סודה סטרים ואפילו יש לנו פרסום שלהם היום בעיר".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "הביקורים האלו הם חשובים ביותר לשינוי דעת הקהל באירופה. אפשר להסביר בלי סוף אבל בסופו של יום אין כמו מראה עיניים. הייתי שמח אם מדינת ישראל הייתה לוקחת חלק במאמץ הזה ומביאה לשומרון מובילי דעת קהל. כי אין ספק שאין דרך טובה יותר לנצח את המלחמה החשובה ביותר היום של מדינת ישראל. מלחמת ההסברה".