עשור להתנתקות: בגיל 73 קבע המגורש את המזוזה בפתח בית הקבע

10 שנים לאחר הגירוש מגוש קטיף, ובגיל 73, קבע שלמה יוליס את המזוזה בבית הקבע של משפחתו ביישוב בני דקלים. "שמחים לעזוב את הקרוואילה המתפוררת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/04/15 13:34 ל בניסן התשעה

עשור להתנתקות: בגיל 73 קבע המגורש את המזוזה בפתח בית הקבע
דוברות, צילום: דוברות

לפני עשר שנים כמעט נאלצה משפחת יוליס לקבור את בנה איתי רפאל ז"ל בפעם השניה, הפעם הראשונה הייתה לפני כעשרים ושתיים שנים אז נפטר ממחלת הלוקמיה שבה חלה. הפעם השניה הייתה לאחר ההתנתקות, משפחת יוליס כשאר משפחות הגוש פונתה מביתה בנצרים ועצמותיו של בנה נקברו שוב בטקס ממלכתי בהר הזיתים.

רגע לפני חג הפסח קיבל שלמה יוליס (73) את המפתח לבית הקבע שלו ביישוב בני דקלים "עברו עלינו עשר שנים מזעזעות, התגוררנו בקרוואילה שזה שם מכובס לבית מפורק. לא היו לנו יום ולא לילה" ציין יוליס.

את חג הפסח בילה שלמה יחד עם רעייתו בבית החדש שאותו הצליחו לבנות ביישוב הקבע "כבר שכחתי איך זה לעשות חג בבית מאבן, אני שמח שנכנסו לבית קבע אך בוודאי שהייתי רוצה לחזור לגוש קטיף ולהתגורר שם כמו בעבר" הוסיף.

אליעזר אורבך יושב ראש ועד מתיישבי גוש קטיף ברך את משפחת יוליס ומשפחות נוספות שעברו למגורי הקבע לקראת חג הפסח "לקראת חג הפסח עברו מספר משפחות להתגורר במגורי הקבע לאחר שהתגוררו במשך 9 שנים וחצי במגורים זמניים עראיים, המשפחות הללו זכו סוף סוף לחג חירות אמיתי בבית משלהם.

"אנו מצפים שהממשלה החדשה שתקום בקרוב לא תפקיר את עשרות המשפחות שעדיין מתגוררות ביישובים זמניים ושתיקח את האחריות על הטיפול באותן משפחות, אני נמשיך ונלווה את המשפחות עד שהסיום בהן יסתיים".