ערוץ 20 נקנס ב-100 אלף ש"ח על שידור עצרת הימין

במועצת הכבלים והלווין החליטו לקנוס את ערוץ 20 ב-100 אלף ₪ על השידור החי של עצרת הימין שנערכה בכיכר רבין ערב הבחירות בניגוד לחוקי התעמולה המותרים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/06/15 11:18 ז בתמוז התשעה

ערוץ 20 נקנס ב-100 אלף ש"ח על שידור עצרת הימין
המטה המאוחד למען ארץ ישראל, צילום: המטה המאוחד למען ארץ ישראל

שידור עצרת הימין בצורה חיה 3 ימים לפני הבחירות לכנסת, עלה לערוץ 20 ביוקר. מועצת הכבלים והלווין קנסה את ערוץ 20 ב-100,800 שקל על השידור המדובר בשל האיסור לשדר תעמולת בחירות בסמוך כל כך לבחירות עצמן.

בערוץ בחרו במודע להתעלם מהאיסור ולהיות כלי התקשורת היחיד שמשדר את העצרת בצורה חיה ובכך למתג את עצמם ככלי התקשורת המשודר היחידי שמזדהה באופן מוחלט עם הימין בכל מחיר. גורמים בענף הפרסום הגיבו לידיעה על הקנס ואמרו כי בערוץ 20 יכולים לראות את הקנס כהשקעה פרסומית, "קמפיין חוצות עם שלטים לא היה עולה להם פחות", אמרו.

העצרת שאורגנה על ידי ארגוני הימין והמפלגות סבלה מקשיים רבים מלבד האיסור לשדרה. רגע אחד בלבד לפני קיום העצרת בכיכר רבין בתל אביב קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, כי לא תותר הופעת אמנים במהלך העצרת.

בעצרת הייתה מתוכננת הופעתם של אודי דוידי ושל עמיר בניון, אך בעקבות עתירה של מפלגות המחנה הציוני ומרצ, קבע ג'ובראן כי לא יתאפשר לזמרים להופיע. בנוסף, קבע ג'ובראן כי לא יותר להשתמש בכספי ציבור לשם הפקת האירוע הענק.

בצעד מפתיע בחר השר נפתלי בנט, לתפוס את משבצת הזמר ולשיר יחד עם הקהל הגדול את "ירושלים של זהב".

מערוץ 20 נמסר: ״אנו מתפלאים כי לאחר שהרגולציה דאגה למחול שוב ושוב לערוץ 10 על חובותיו, הן הכספיים והן הרגולטוריים, מחמירים דווקא עם ערוץ 20 אשר נמצא בתחילת דרכו. אנו לומדים את מכתב המועצה ונפעל בהתאם".