ערב הנסיעה: שדולת א"י מחזקת את נתניהו מול המדינה הפלשתינית

לחץ עד הרגע האחרון: שדולת ארץ ישראל בכנסת מנסה לשוב ולהזכיר לנתניהו את עקרונות הממשלה שהקים. במכתב שהם משגרים לו ערב סיעתו לפגישה עם נשיא ארה"ב הם כותבים: "אנו מחזקים את ידיך במאמץ למנוע הקמת מדינה ערבית טרוריסטית בלב ארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/17 16:07 טז בשבט התשעז

ערב הנסיעה: שדולת א"י מחזקת את נתניהו מול המדינה הפלשתינית
דוברות ח"כ מוטי יוגב, צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

הניסיונות מימין להשפיע על ראש הממשלה ועל המסרים בפגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביום רביעי השבוע ממשיכים: שדולת א"י בראשות הח"כים יואב קיש ובצלאל סמוטריץ, ובחתימת ח"כים נוספים מהליכוד והבית היהודי פרסמה מכתב לראש הממשלה ובו נכתב: ״מעריכים את התנהלותך לאורך שנות אובמה. מעריכים את פעילותך לחידוש הבניה ולחקיקת ההסדרה. מחזקים אותך בשליחותך לשמור על זכותה של ישראל לבנות ולהתרחב בכל רחבי יו"ש, ולמנוע הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו".

על המכתב חתמו: סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז וחברי הכנסת יואב קיש, מיקי זוהר, נורית קורן, נאוה בוקר, יהודה גליק אמיר אוחנה, שולי מועלם, בצלאל סמוטריץ, ניסן סלומיאנסקי ומוטי יוגב

"בשבוע האחרון", כתבו יוזמי המכתב, "בין היתר בגלל לחצים של מדינות ערביות וארגונים אחרים, מועברים מסרים מדאיגים מהממשל החדש, בנוגע להתיישבות ביו״ש ולזכות הבלתי ניתנת לערעור של מדינת ישראל לבנות ולפתח את ארץ ישראל.

לנוכח סכנות אלה, ולקראת פגישתך הצפויה עם הנשיא טראמפ, אנו מחזקים את ידיך במאמץ למנוע הקמת מדינה ערבית טרוריסטית בלב ארץ ישראל ולעמוד על חופש פעולה, שגשוג ובנייה של ההתיישבות בכל רחבי יהודה ושומרון.

לסיום, נאחל לך הצלחה רבה במסעך לארה״ב בשם עם ישראל, מדינת ישראל וארץ ישראל".

מפלגת האיחוד הלאומי הוציאה גם היא תגובה בה נאמר: "מפלגת האיחוד הלאומי, מחזקת את ידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצאתו לארה"ב. זו הזדמנות להציג בגאון את העמדה הלאומית, לתקן עוול היסטורי של 50 שנה ולהחיל ריבונות ביהודה ובשומרון. אנו מצפים מממשלת ישראל בחזרתו של ראש הממשלה ארצה, שתמשיך בפיתוח מסיבי של תשתיות התחבורה, אזורי התעשייה, ערים והיישובים השונים לרווחה ותושבי האזור".