עקורי עמונה: יועמ"ש איו"ש מנסה לסכל את הקמת יישובנו

במטה עמונה מאשימים "גורמים שונים בעלי אג'נדת שמאל' בניסיון למנוע מהם מעבר ליישוב חדש. ביום שני צפוי להיערך דיון בנושא בלשכת ראש הממשלה. דו"ץ בתגובה: "יועמ"ש איוש אינו מעכב את יישום החלטת הממשלה והדברים שיוחסו לו הוצגו בצורה מסולפת ומטעה"

חדשות כיפה 23/04/17 13:06 כז בניסן התשעז

עקורי עמונה: יועמ"ש איו"ש מנסה לסכל את הקמת יישובנו
מטה עמונה, צילום: מטה עמונה

במטה עמונה מאשימים היום (ראשון) את יועמ"ש איו"ש בטענה שהוא מנסה לסכל את הקמת יישובם החדש. במכתב שמופנה לחברי הבית היהודי הם כותבים כי מזה מספר חודשים שהם חיים באכסניה בתנאים קשים ויתכן שהם ייאלצו לחכות עוד שנים רבות עד בתיהם ייבנו.

בהודעה שהוציאו ונשלחה גם לשרים וחברי הכנסת של הבית היהודי נכתב כי "ביום שני הקרוב תערך ישיבה מכרעת בלשכת ראש הממשלה בענין הקמת הישוב הזמני החדש למפוני עמונה עמונה". לדבריהם, "מוקד הדיון יהיה בשאלה האם יוצא צו אלוף להקמת אתר מגורים זמני באדמות הישוב החדש או לא".

משמעות ההחלטה היא האם היישוב החדש לעקורי עמונה יוקם בטווח הזמן הקצר או שהתושבים ייאלצו לחכות זמן רב תוך שהם חוששים כי אותם גורמים בסופו של דבר "יאיינו" את ההחלטה על הקמת היישוב.

במטה עמונה מדגישים כי מזה מספר חודשים הם חיים בתנאי אכסניה קשים ולמרות זאת פקידים בעלי השקפת עולם שמאלנית לא מתחשבים הבם, "למרות טראומת העקירה שעברנו והרס בתינו והישוב, למרות שאנחנו כבר שלשה חודשים נרקבים באכסניית נוער, גורמי פקידות בעלי אג'נדה שמאלית, עושים הכל כדי לשבש ולמרוח ולמוסס ולסכל את החלטתכם - החלטת הממשלה פה אחד - להקים ישוב חדש ביו"ש".

(צילום: מטה עמונה)

לטענתם, כבר בדיון שנערך בנושא במשרד המשפטים לפני חג הפסח, "טען יועמש איו"ש שאין להוציא צו אלוף שיאפשר הקמת אתר מגורים זמני בהליך מקוצר (4 חודשי עבודה) באדמת הישוב החדש. זאת, כיוון שלדעתו 'אין דחיפות לכך. אין צורך כי הפינוי כבר בוצע'".

"הבנתם?!", שואלים אנשי עמונה את חברי הבית היהודי, "אין צורך! עמדה זו היא פשוט התעמרות. לא מספיק העקירה שעברנו, עכשיו, באמצע החיים, גם כל רקמת החיים וההקשרים החברתיים של גברים, נשים וילדים יגדעו באחת וכולנו נעבור טראומה על טראומה".

ראש המטה אביחי בוארון ושאר המפונים מדגישים כי כוונת יועמ"ש איו"ש היא לסכל את הקמת יישובם, "יועמ"ש איו"ש אינו יודע שאנחנו נחנקים בחדרים קטנים ובתת תנאים?! יועמ"ש איו"ש אינו יודע שמסלול רגיל של הוצאת תב"ע ייקח לפחות שנתיים וחצי שלוש אם לא יהיו עיכובים?! ראו מה קרה במגרון - כבר 5 שנים האנשים שם מחכים לפתרון שהיה צריך להגיע תוך שנה. העמדה הזו לא תמימה. כל גורמי המקצוע יודעים שאם זה ילך לתבע ולמסלול ארוך ספק אם בכלל יקום ישוב. כל עיכוב יביא עוד עיכוב. העמדה הזו באה לסכל את ההחלטה שלכם ולמנוע את הקמת הישוב".

כאן פונים התושבים לחברי הבית היהודי ושרי המפלגה בדרישה שיפעילו לחצים על ראש הממשלה, "אנו פונים אליכם שוב והלוואי ותהיה זו פנייתינו האחרונה אליכם. (ולוואי והפניה הבאה תהיה להזמינכם לחנוכת בית): דרשו מראש הממשלה, היום בישיבת הממשלה, לפני ההכרעה מחר, שיפעיל את כל כובד משקלו להקים אתר מגורים זמני לאנשי עמונה באדמת הישוב החדש.

דרשו שיורה לכל הגורמים הרלוונטיים, יועמש ממשלה, שר הביטחון, מתאם פעולות הממשלה ביוש - להוציא צו אלוף ולהתחיל מיידית את בניית האתר. רק זה יאפשר קיום מיידי של החלטתכם והקמת הישוב. דרשו מראש הממשלה לגרום לכך שיצא צו אלוף שיאפשר הקמה מיידית של אתר מגורים כך שבקיץ נוכל להיכנס לקראווילות (זה כל מה שביקשנו) באדמת הישוב החדש".

"אל תתנו", הם מסיימים וכותבים , "לגורמים קיצוניים לסכל החלטת ממשלה כל כך חשובה שלא היתה כמותה 20 שנה להקים ישוב חדש ביוש. לפני עשרים שנה, בממשלת נתניהו הראשונה, יצאנו לשליחות שלנו בשדה ההתיישבות. היום, אחרי 20 שנים של הקרבה וחלוציות אנחנו נמצאים בפני שוקת שבורה. לכם יש את היכולת לשנות את זה. זו השליחות שלכם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסום, יועמ"ש איוש אינו מעכב את יישום החלטת הממשלה והדברים שיוחסו לו הוצגו בצורה מסולפת ומטעה. אופן יישום החלטת הממשלה מצוי בבחינת משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, וקציני הפרקליטות הצבאית פועלים בשילוב זרועות עם אותם משרדים לקידום הנושא. יועמ"ש איו"ש אשר פועל בצורה עניינית ומקצועית, וזוכה לגיבוי והערכה מלאים ממפקדיו".

(צילום: מטה עמונה)