עצרת המונים מול בית המשפט העליון

בעקבות מעצר הרבנים יוסף וליאור יקיימו תלמידיהם עצרת המונים מול בית המשפט העליון, בה צפויים להשתתף הרבנים ולקרוא למחאה נגד הפרקליטות

חדשות כיפה אורי פולק 03/07/11 19:09 א בתמוז התשעא

עצרת המונים מול בית המשפט העליון
יחצ, צילום: יחצ

אלפים צפויים להשתתף מחר (ב') בעצרת המונים שיוזמים תלמידיהם של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף, שנעצרו ונחקרו על ידי המשטרה בשל תמיכתם בספר "תורת המלך" ובחשד להסתה. למעלה מ-100 אוטובוסים מלאים כבר נרשמו לאירוע, בו צפויים להשתתף שני הרבנים ולשאת דברים במחאה על מדיניות מערכת אכיפת החוק בישראל.

היום, בעקבות מעצרו של הרב יעקב יוסף הבוקר, התקשר הרב ליאור לרב יוסף וביקש לחזק אותו "בעמידתו האיתנה על אמירת דעת תורה ללא מורא, וקרא לו שלא להיחלש ולא להישבר מהרדיפה המבוצעת בימים אלו ע"י הפרקליטות ומערכת המשפט כנגדו". בעצרת, בה כאמור ישתתפו שני הרבנים, צפויים להשתתף גם רבנים מרכזיים נוספים וחברי כנסת.

"העצרת תעלה על נס את מקומו הקיומי של לימוד תורה ואת נאמנותנו וכבודנו ללומדי תורה ולגדוליה", הודיעו מארגני האירוע. בעצרת יקראו הרבנים והמארגנים למערכת המשפט לעצור את מה שמכונה על ידם כ"מסע הפוליטי והמתנשא של סתימת הפיות כפי שהוא בא לידי ביטוי במעצר הרב דוב ליאור והרב יעקב יוסף וחקירתם על נתינת הסכמה לספר העוסק בבירור הלכתי".

מארגני האירוע מדגישים כי האירוע איננו נכנס לעיסוק בתוכנו של הספר תורת המלך, והוא יישא אופי מכובד בו יישאו דברים רבנים נכבדים מזקני הציבור ומנהיגיו. על הקריאה להשתתף בעצרת חתמו הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב יהושע שפירא, הרב נחום רבינוביץ' ועוד עשרות רבנים ואנשי ציבור נוספים.