עצמאות מסביב לעולם: "בני עקיבא" חוגגים מהתפוצות

שליחי תנועת "בני עקיבא" העולמית ציינו את חגיגות יום העצמאות ה-63 בלמעלה מ-30 מדינות ובמגוון רחב של אירועים. סיכום עולמי

חדשות כיפה אורי פולק 11/05/11 00:00 ז באייר התשעא

עצמאות מסביב לעולם: "בני עקיבא" חוגגים מהתפוצות
יח"צ בנ"ע, צילום: יח"צ בנ"ע

כשמרבית הישראליים קיימו את מצוות החג וציינו את יום העצמאות בנפנוף מסורתי בפארקים השונים, חגגו כ-200 שליחי תנועת "בני עקיבא" מסביב לעולם את העצמאות הישראלית במגוון רחב של אירועים שהתקיימו בלמעלה מ-30 מדינות.

שליחי התנועה לשיקאגו שבארה"ב קיימו חגיגות עם למעלה מ-500 איש, כשהאירוע השנה הופק בסימן 'הישגי ישראל בספורט'. ילדי הקהילה היהודית בשיקאגו אף קיבלו הזמנה אישית להצטרף לנבחרת ישראל ליום אחד. באותו זמן, בסידני שבאוסטרליה, התכנסו בתי הספר היהודיים לטקס בו צפו בהמצאות טכנולוגיות ישראליות. מוריה הולץ, שליחת התנועה, ציינה כי "בזכות משלחת השליחים בסידני, זוהי השנה הראשונה שלא חוגגים את יום העצמאות ביום ראשון, כמידי שנה, אלא ביום האמיתי בו הוא חל".

באוסטרליה ניצלו את היום לתועלת ההסברה הישראלית, כשחניכי התנועה החליטו לקיים תחרות יחסי ציבור בין ארבע קבוצות תלמידי תיכון. הקבוצות התחרו בניסיון לקדם את יעדי ההסברה הישראלית באופן הטוב ביותר - ובאמצעות הרשת החברתית "פייסבוק". הקבוצה שזכתה למרבית ה"לייקים" זכתה במקום הראשון בתחרות.

ואם תהיתם מה באשר למנגל - הנפנוף המסורתי הצליח להרחיק עד אוקלנד שבניו זילנד. אירועי יום העצמאות באוקלנד החלו בשבת האחרונה ב'קידוש ישראלי' בבית הכנסת, ולאחריו שיעור בנושא "מה זה אומר להיות מדינה יהודית", שארגנו מיטל ומשה נא-אור שליחי בני עקיבא באוקלנד. בערב יום העצמאות התקיימה תפילה חגיגית בבית הכנסת ולאחר מכן התפילה הבר-בי-קיו המסורתי לצעירי הקהילה היהודית בביתם של "שליחי בני עקיבא".

חגיגות העצמאות רשמו השנה תקדים היסטורי, שבסאן פרנסיסקו ארגנו מסיבת יום עצמאות, שכללה גם פלאפל ושווארמות. משה זיסקינד, שליח התנועה למדינה, ציין כי בסאן פרנסיסקו לא ניתן לרכוש פלאפל או שווארמה כשרים - ועל כן ההתלהבות הייתה גדולה. במקביל, בסאו פאולו שבברזיל הצליחו זו השנה השלישית לקיים תפילה חגיגית וטקס קהילתי לרגל יום העצמאות, בו השתתפו כ-400 איש, יחד עם אנשי הקונסוליה הישראלית, הסוכנות היהודית והקרן הקיימת לישראל.