עצות לחבר הכנסת המתחיל

להתייחס לפניות ציבור, לדעת שהחבר הכי טוב הוא אויב, ולהגדיל כמויות כניסה לרשתות החברתיות: ח"כ יהודה גליק נכנס לעבודה חדשה. ליקטנו מספר טיפים שחשוב לזכור לפני שמתחילים. שיהיה בהצלחה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 25/05/16 15:20 יז באייר התשעו

עצות לחבר הכנסת המתחיל
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום בצהריים הושבע חבר הכנסת החדש יהודה גליק, לאחר ששר הביטחון משה (בוגי) יעלון התפטר מתפקידו בשבוע שעבר. ובעבודה הזו אין חפיפה ומעט מאוד מתנדבים להסביר לך מה חשוב לזכור, על מה לשים דגש ועל מי כן לסמוך? אז בשביל זה אנחנו כאן.

רועי וולף, הדובר של יו"ר וועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר כי העצה הראשונה והכי חשובה היא מציאת דובר טוב עבור חבר הכנסת:"מספיקה הודעה אחת לא נכונה או תגובה לא נכונה וזה נזק שהוא בלתי הפיך. אם מישהו כתב תגובה חריפה מדי או רפה מדי אז יכולים לצחוק עלייך. יכול להיות חבר כנסת שלא יודע כלום, אבל היועצים הם הדבר הכי חשוב, כי אם הוא מקשיב ליועץ אז הוא יצליח לעשות הרבה דברים בצורה נכונה".

תקרית מביכה, שנרשמה למועמדת חדשה לפני כניסתה לכנסת, הייתה לרחל עזריה, כאשר ניסתה להתחמק מתשובות בשידור חי בערוץ הכנסת, בנושאים מדיניים וכלכליים-חברתיים ואמרה בחיוך: "אני רגילה להתראיין יותר בנושאים שאני מכירה. אתם צודקים, אין לי מה לומר".

"גם אם אתה מתחרט זוכרים הכל" אומר וולף ל'כיפה',"כי כל בן אדם עושה טעות אבל אם אתה עושה טעות, ברגע שהעלת את זה לרשת זה נגמר. אתה חייב לבדוק כל דבר 20 פעם".

עצה נוספת שנותן וולף הוא החשיבות של השימוש ברשתות החברתיות:"צריך תמיד להגדיל כמויות כניסה של חבר כנסת לפייסבוק שלו, שיהיה לו חשבון טוויטר, לרוב האנשים כבר יש היום. הדבר הכי חשוב - אם לא כתוב מה עשית, אז כנראה ש'לא עשית'. הוא צריך לדאוג כל הזמן לעשייה שלו".

ומה בנוגע לקשרים עם אנשים אחרים? וולף מעיד כי "מי שהיום חבר שלך, יכול להיות מחר אויב שלך. צריך תמיד לזכור שהגלגל מסתובב, להשתדל לא לריב עם אף אחד. צריך לחשוב קדימה, בתור ח"כ, לא להתרגש". כדוגמא לכך הוא נותן את נתניהו וליברמן, שאף פעם לא היו חברים, והיום נראה שהם מסתדרים.

הדובר של יו"ר סיעת הבית היהודי, שולי מועלם, עזרא גבאי, אמר ל'כיפה' כי העצה הטובה ביותר שלו היא תשומת לב לפניות הציבור המתקבלות בלשכה:" זהו כלי פרלמנטרי לכל דבר ועניין. נכון, מהר מאוד תגלה שהכניסו אותך לרשימות תפוצה של כל מיני דברים לא קשורים, אבל יש שם אוצר שבגללו אתה בכנסת".

גבאי הוסיף כי דרך הפניות, ניתן לגלות את הבעיות ובאמצעותן להעלות הצעות חוק:"מתוך מצוקות של אזרחים שיבקשו את עזרתך, תוכל לגלות ללמוד ולהבין לקויות שונות בחוק ועל דרכים שאפשר לפתור אותם. ברגע שהפתרון למצוקה של אדם הופכת למשל להצעת חוק, סייעת לאזרחים רבים. התנהלות מקצועית נכונה תאפשר חשיפה תקשורתית והערכה ציבורית על פעילותך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן