עצור בפרשת דומא הודה במיוחס לו

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את אחד החשודים בפרשת ההצתה בכפר דומא, אמר כי השב"כ עינה את החשוד וגרמו לו להודות בהאשמות כלפיו."הם הפכו אותו לצל אדם"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/12/15 13:01 י בטבת התשעו

עצור בפרשת דומא הודה במיוחס לו
Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90, צילום: Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90

עורך הדין איתמר בן גביר המייצג את אחד החשודים שנעצרו בפרשת ההצתה בכפר דומא, יצא הבוקר בהודעה לתקשורת ואמר כי מרשו הודה במעשים שייחסו לו חוקרי השב"כ תוך עינויים קשים שביצעו בו. "הם הפכו אותו לצל אדם" טען.

בן גביר תיאר כי העצור עבר הטרדות מיניות ופיזיות מצד החוקרים - "מדובר בדברים שרואים אותם וקוראים עליהם רק בספרים על האינקוויזיציה". בעקבות העינויים הקשים שעבר העצור, סיפר בן גביר כי החשוד הודה במיוחס לו. "אני סבור שבדברים שמרשי מסר אין ערך משפטי. הרי כל אחד ואחד מאזרחי ישראל היה מודה במיוחס לו בצורה הזאת".

עוד הוסיף בן גביר כי "יש כאן פרשת קו 300 חדשה של שירות הביטחון הכללי" ודרש כי החקירה תיעצר, בשל העינויים הקשים והאכזריים אותם עוברים החשודים במרתפי השב"כ.

משירות הביטחון הכללי נמסר: "לנוכח האיום הביטחוני המשמעותי הנשקף מפעילותם בשטח של חברי ההתארגנות, והחובה לסכל מבעוד מועד את כוונתם להמשיך ולבצע פיגועי טרור חמורים העלולים להוביל לפגיעות בנפש, נעצרו לחקירה מספר פעילים מרכזיים בהתארגנות הטרור, ואלה נחקרו באופן אינטנסיבי על אודות החשדות המיוחסים להם. שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב"כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט".